قدس آنلاین – سبزوار : آیین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با گشایش نمایشگاه خوشنویسی در حریم دوست و دوگانه های خط و با حضور عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان کشور ، جمعی از مسوولان و هنرمندان خوشنویس در سبزوار برگزار شد .

سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار در این مراسم هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و اشاعه فرهنگ اسلامی، گسترش برنامه های فرهنگی هنری معصومین و الگوسازی تعالیم معصومین با استفاده از خوشنویسی عنوان کرد.

سید نوراله رضوی افزود : خوشنویسی به عنوان یکی از هنرهای اصیل اسلامی ایرانی رابطه ی تنگاتنگی با دین و معنویت دارد.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 10 دوره موفق را در یزد و دو دوره را در مشهد پشت سر گذاشته است ، افزود :برگزاری سیزدهمین دوره در سبزوار حاکی از توانمندی بالای هنرمندان این شهرستان است .

وی با اشاره به وجود اساتید برجسته خوشنویس کشور در سبزوار و نیز موفقیت های آنان در عرصه ملی و بین المللی ادامه داد  : وجود انجمن خوشنویسی سبزوار به عنوان کهن ترین انجمن خوشنویسی استان خراسان بزرگ مبین وجود علاقمندان و هنرمندان بسیاری در دیار سربداران است .

وی اضافه کرد : با وجود تلاشهای فعالان و هنرمندان خوشنویس سبزواری و نیز همکاری مسوولان شهرستان ، استان و کشور خللی در کیفیت برگزاری جشنواره بوجود نیامد .

وی به اشاره به استقبال خوب و ارسال آثاری فاخر به جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزواریاد آور شد  : در مدت یک ماه فراخوان آثار 420 اثر فاخر خوشنویسی به جشنواره ارسال شد که از این تعداد 189 اثر در مرحله نخست انتخاب شدند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خوشنویسی در پنج رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و تحریر در سبزوارخاطر نشان کرد : از میان آثار مزبور نیز پنج اثر از هر رشته خوشنویسی به عنوان آثار برتر انتخاب شدند .

وی همچنین رونمایی از سه اثر از اساتید شاخص شهرستان و بزرگداشت یکی از هنرمندان پیشکسوت سبزوار را از جمله برنامه های ویژه اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در این شهرستان عنوان کرد .

رضوی برگزاری نمایشگاه ، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی را از جمله برنامه های جانبی سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی عنوان کرد. /  انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده