رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این نهاد در دولت قبل بصورت هیاتی اداره می شد، افزود: عده ای در جامعه همواره علیه نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر سمپاشی می کنند و مدعی هستند آنها از سهمیه های مختلف بهره برده اند در حالیکه این تبلیغی سوء علیه جامعه ایثارگری است.

بنیاد شهید در دولت قبل هیاتی اداره می شد/علیه تشکل های شاهد و ایثارگر سمپاشی می شود

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلیمن سید محمد علی شهیدی روز یکشنبه در همایش تبیین نقش نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر که با حضور تعدادی از دبیران کل این تشکل ها برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: دلیل انتحاب این هفته به نام «دولت»، معنویت این دو شهید بزرگوار بوده است.
وی با بیان اینکه حادثه شهادت این دو یک فاجعه است، ادامه داد: این شهدا دارای ویژگی خاص بودند آنها قبل از مسوولیت اجرایی کشور، سال ها پیش از انقلاب اسلامی در زندان و تبعید بودند و پس از پیروزی انقلاب هم خود را وارث آن ندانستند.
شهیدی اشاره به ساده زیستی شهیدان رجایی و باهنر گفت: این افراد باید الگوی همه دولتمردان باشند.

** نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر اتاق فکر بنیاد شهید هستند
معاون رییس جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود به فعالیت نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر اشاره و آنها را اتاق فکر بنیاد شهید دانست که به گفته وی می توان با تکیه بر ظرفیت آنها بر بسیاری از مشکلات بنیاد شهید و امور ایثارگران فائق آمد.

** عده ای علیه تشکل های شاهد و ایثارگر سمپاشی می کنند
شهیدی افزود: عده ای در جامعه همواره علیه نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر سم پاشی می کنند و و مدعی هستند آنها از سهمیه های مختلف بهره برده اند در حالیکه این تبلیغی سوء علیه جامعه ایثارگری است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، این بنیاد را نهادی بزرگ دانست که به گفته وی، دارای بانک، بیمارستان، دانشگاه، سازمان اقتصادی و معدن است و با برنامه ریزی مناسب نمی توان کاری را د ران پیش برد.
شهیدی با بیان اینکه در دولت قبل کار در این نهاد بصورت هیاتی و نه تشکیلاتی بوده، افزود: از ابتدای شروع بکار در بنیاد شهید برای مسایل و بخش های مختلف برنامه های بلند، میان و کوتاه مدت تدوین کردم.
وی با اشاره به موضوع معوقات ایثارگران تصریح کرد: بخش زیادی از این مطالبات پرداخت شده اما به دلیل مشکل بودجه، بخشی از آن همچنان باقی مانده و برای پرداخت آن به یکهزار و 350 میلیارد تومان بودجه نیاز است.
شهیدی با بیان اینکه در دولت قبل تعداد 67 هزار ایثارگر بیکار وجود داشته، ادامه داد: در بدو ورود برای رفع این مشکل افرادی را که مامور به بنیاد شهید بودند به سازمان های خود بازگرداندیم و افراد با بیش از 30 سال خدمت را هم بازنشسته کردیم تا راه برای جوانترها باز شود.
وی با بیان اینکه اکنون شمار بیکاران این قشر از جامعه به کمتر از 50 هزار نفر رسیده، تصریح کرد: اکنون 390 نفر از فرزندان ایثارگر و شاهد در بنیاد شهید فعالیت دارند.

** اجرای 71.5 درصد از قانون خدمات رسانی به ایثارگران
شهیدی با بیان اینکه حدود 71.5 درصد از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده، افزود: برای اجرا کردن 29درصد باقی مانده نیاز به بودجه فراوان است و با توجه به وضع موجود دولت مشکل بتوان آن را عملی کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به خدمات درمانی بنیاد شهید به جامعه ایثارگری، این موضوع را دغدغه اصلی بنیاد دانست و خاطرنشان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته، حدود 80 درصد از افراد از وضعیت درمان خود رضایت دارند هرچند نارسایی هایی در این حوزه وجود دارد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در این نشست نمایندگان تشکل های شاهد و ایثارگر به بیان برخی مشکلات و ارائه پیشنهادات پرداخته و از تعدادی از نخبگان ایثارگر با اهدای لوح قدردانی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده