قدس آنلاین- تبریز:مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: تولید کتاب از روی این فیلم‌ها مورد توجه است و ۳۵ کتاب تهیه شده و ۱۵ کتاب نیز در مراحل تهیه است.

چاپ ۳۵ کتاب درباره دفاع مقدس/ آماده شدن هزار ساعت فیلم و مصاحبه رزمندگان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،

عزت‌الله جعفری ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه ادامه راه شهدا باید به صورت عملی و با توجه به آرمان‌های شهدا باشد، اظهار داشت: تلاش در راه گرامیداشت شهدا باید به صورت کاربردی و با توجه به نیاز و ضرورت جامعه باشد و ما نیز باید مانند شهدا هزینه پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: شهدا ماموریت خود را انجام دادند و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم و رسانه‌ها هم به عنوان زبان شهدا در این مسیر حرکت کنند و پیام شهدا را به جامعه منتقل کنند.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی افزود: برگزاری روتین و عادی برنامه‌ها و انعکاس به مرکز هدف ما در برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس نیست و باید نتایج کاربردی آن را در جامعه و درون خانواده‌ها مشاهده کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: امروز نیز دفاع مقدس ادامه دارد و امروز عمده قوای ما علما و فرمانده این دفاع نیز همان ولی‌فقیه است و نقش رسانه‌ها نیز در پیش روی این مبارزه و برجسته است.

جعفری افزود: نسل جوان امروز ما نیز در پوشش و لباس‌های مختلف آماده دفاع از کشور هستند ولی باید خوب توجیه و آشنا باشند و عمده قوای ما تنها سپاه و بسیج و ارتش نیست ولی جوانان را نیز حذف نکرده‌ایم و در واقع امید ما همین جوانان هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت 13 ساله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اتاق مصاحبه در محل این اداره کل تشکیل شده و تا امروز هزار ساعت فیلم و مصاحبه در این زمینه پیاده شده و این فیلم‌ها توسط دانشجویان پیاده‌سازی می‌شود و ارتباطی نیز میان دانشجویان و مصاحبه شونده‌ها ایجاد می‌کنیم.

جعفری اظهار داشت: تولید کتاب نیز از روی این فیلم‌ها مورد توجه است و 35 کتاب تهیه شده و 15 کتاب نیز در مراحل تهیه است و با توجه به مشکلات مالی موجود در این مسیر با مشکلاتی مواجه هستیم اما همت خاصی وجود دارد تا خاطرات رزمندگان و والدین شهدا فراموش نشود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: جلسات هماهنگی در این مورد در محل استانداری تشکیل شده و علاوه بر برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود و رژه در 31 شهریور و نواختن زنگ مقاومت و تجلیل از بسیجیان نمونه در برنامه این هفته قرار گرفته است.

حضور رزمندگان و خانواده شهدا در مدارس

مدیرکل حفظ و آثار آذربایجان‌شرقی از حضور رزمندگان و خانواده شهدا در مدارس خبر داد و گفت: مدارسی که به نام شهدای آن منطقه نامگذاری شده‌اند میزبان خانواده آن شهید هستند و برنامه خاطره‌گویی و دیگر برنامه‌ها اجرا می‌شود.

جعفری از عطر افشانی گلزار شهدا خبر داد و گفت: تبیین نقش زنان در دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت چرا که اگر زنان نبودند در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به موفقیت نخواهیم رسید و بر همین اساس در  هشتم مهر برنامه تجلیل از بانوان موثر در دفاع مقدس استان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان نیز 4 مهر ماه در استانداری با حضور حدود 300 نفر برگزار می‌شود و بر اساس سهمیه تعیین می‌شود ولی با توجه به حضور 100 هزار رزمنده دفاع مقدس در استان باید تجلیل شایسته از همه اینها صورت گیرد.

جعفری با اشاره به گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر در جهادکشاورزی یادآور شد: برنامه تولید تیزر و پخش در رسانه ملی و نیز تولید نرم افزار مربوط به دفاع مقدس و توزیع رایگان در فضای مجازی مورد توجه قرار دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی مختلف یادواره شهدا و برگزاری مسابقات سه‌گانه کشوری و نیز جام مدافعان شهدای حرم به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی گفت: مسابقات هنری و فرهنگی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌شود و خدمات رایگان بهداشتی درمانی نیز در مدت این هفته توسط یگان‌های نظامی صورت خواهد گرفت.

جعفری یادآور شد: هر منطقه شهرداری در هفته دفاع مقدس تجلیل از رزمندگان را با عنوان آبروی محله اجرا خواهد کرد و پخش فیلم‌های دفاع مقدس و پوشش خبری و نیز بزرگداشت شهدای مهندسی نیز هفتم مهر ماه برگزار می‌شود.

وی بر برجسته کردن نقش روحانیت در عرصه دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: این مسئله به ما ابلاغ شده و با توجه به اینکه روحانیت بیشترین تعداد شهدا را به نسبت جمعیت حاضر در دفاع مقدس داشته‌اند باید نقش آنان بیان شود چرا که آنان با مظلومیت کامل در  مورد دفاع مقدس مواجه هستند.

جعفری با اشاره به نامگذاری ایام هفته دفاع مقدس گفت: هر روز از این هفته به عناوین مختلفی نامگذاری شده و برنامه‌های متناسب با این نامگذاری اجرایی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تحویل گرفتن خانه مجتهدی‌ها به عنوان پیش موزه دفاع مقدس گفت: زیرزمین این خانه برای غذا خوری به بخش خصوصی واگذار شده و محلی برای ارتباط با هنرمندان است.

جعفری گفت: 167 شهید گمنام در 41 محل استان دفن شده‌اند و یادمان‌های شایسته نیز در این محل‌ها نصب می‌شود و بر ساخت این یادواره نیز نظارت داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده