پس از امضای تفاهم‌نامه بین «دوشنبه» و «تهران» از این پس محصولات شرکت ایران خودرو به تاجیکستان صادر می‌شود

محصولات ایران خودرو در راه بازار تاجیکستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، تاجیکستان و ایران تفاهمنامهای را به امضا رساندند که بر طبق آن در آینده‌ای نزدیک صادرات محصولات «ایران خودرو» به تاجیکستان شروع خواهد شد.

«سعید تفضلی» معاون صادرات و امور بین‌المللی شرکت «ایران خودرو» گفت: در راستای توسعه بازار صادراتی ایران خودرو در تاجیکستان، در مرحله نخست 500 دستگاه محصولات مختلف ایران خودرو به بازار این کشور صادر می‌شود

وی ادامه داد: در صورتی که این اقدام با موفقیت صورت گرفت صادرات این محصول به تاجیکستان و کشورهای همسایه افزایش خواهد یافت.

«نعمت الله امام زاده» سفیر تاجیکستان در ایران ضمن بازدید از شرکت ایران خودرو گفت: همکاری این شرکت با تاجیکستان از سال‌ها قبل شکل گرفته بود، اما با بروز برخی مشکلات این همکاری‌ها متوقف شد.

سفیر تاجیکستان با توصیف محصولات «ایران خودرو» افزود: با وجود مشکلات و تحریم‌های اقتصادی این شرکت نه تنها فعالیت خود را قطع نکرد، بلکه پیشرفت‌هایی نیز داشته، به طوری که بیش از 90 درصد قطعات و مجموعه‌های نیاز تولید این خودرو در داخل این کشور تولید می‌شود که دست آورد بزرگی برای مردم ایران است.

امام زاده نسبت به تداوم همکاری با ایران خودرو اظهار خوش‌بینی کرد و گفت: محصولات ایران خودرو در شرایط آب و هوایی گوناگون و در 4 فصل سال هزاران کیلومتر بدون مشکل حرکت می‌کنند و امیدواریم هر چه زودتر در خیابان‌ها و جاده‌های تاجیکستان به حرکت در آیند.

سفیر تاجیکستان نزدیکی، هم زبانی و اشتراک فرهنگی را زمینه‌های مهمی برای موفقیت ایران خودور در بازار آن کشور دانست و گفت: این اشتراک‌ها موقعیت خوبی برای توسعه بازار در تاجیکستان به شمار می‌رود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده