قدس آنلاین – سبزوار : رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سبزوار از برگزاری جلسه کمیته تخصصی سلامت و امنیت غذایی سبزوار با موضوع ساماندهی بهداشتی ذبح دامهای قربانی در روز عید قربان در این شهرستان خبر داد .

ساماندهی بهداشتی ذبح دامهای قربانی روز عید قربان در سبزوار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار دکتر ولی اله جغتایی در این جلسه با اشاره به برنامه ها واهداف ساماندهی بهداشتی ذبح دامهای قربانی و مخاطرات عدیده بهداشتی ذبح دام خارج از کشتارگاه،  انتقال بیماریهای مشترک نظیر تب مالت ، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سیاه زخم ، کیست هیداتیک از طریق گوشت ، خون وآلایش دامهای کشتاری وعوارض سوء روحی روانی و زیست محیطی کشتار خارج از کشتارگاه را از جله مشکلات ذبح دام خارج ازکشتارگاه برشمردو اظهار داشت :  اکیپ های نظارتی بهداشتی دامپزشکی در  روز عید قربان (فردا) فعال و آماده ارائه خدمات رایگان و نظارت  بر دامهای قربانی می باشد .

 وی  یاد آور شد :  کشتارگاه دام سبزوار نیز  آماده پذیرش دامهای قربانی با مراحل پیش سرد و سالم سازی جهت تحویل می باشد.

وی در عین حال از موسسات خیریه و نیکو کاران خواست دامهای قربانی خود را جهت ذبح به کشتارگاه دام هدایت نمایند.

حسین میر دشتی معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری سبزوار نیز هم  با تاکید بر اهمیت حفظ بهداشت عمومی و امنیت غذایی در روز عید قربان و سنت حسنه قربانی دامها در سایر مناسبت ها  به رعایت موازین و ضوابط بهداشتی اشاره نمودند .

همچنین در این جلسه  نیز مسئول دفتر نمایند ولی فقیه در جهادکشاورزی با اشاره به ایات قران مجید و احادیث موضوع نظارت براعمال و پرهیز از رفتاری که موجب آزار و اذیت دیگران و مخاطره افتادن بهداشتی مردم میشود تاکید کرد. /  انتهعای پیام  

 

برچسب‌ها

پخش زنده