گروه اقتصادی - هرمزی: درست یا نادرست به دنبال بروز روزنه‌هایی از احتمال موفقیت کمپین تحریم خودرو، نمایندگان مجلس با طرح جدیدی به کمک خودروسازان آمدند.

 کمپین مجلسی‌ها  برای تحریم واردات خودرو!

 گویا برخی ازنمایندگان مجلس درتلاشند در حمایت از خودروسازان به بهانه حمایت از تولید ملی  توقف واردات خودروهای خارجی را دنبال کنند و بیش از گذشته فضای بازار خودرو را به سمت انحصار سوق دهند. این رویکرد درحالی است که انتظار می رفت درطرح پیشنهادی  درکنار حمایت از تولید خودروهای داخلی مهلتی برای افزایش کیفیت و نرخ تعدیل آن هم لحاظ شود.

همچنین شایسته بود نمایندگان مجلس این طرح را به صورت فراگیر در حمایت از تمام بخشهای تولیدی  و صنعتی که هم اکنون  با بحران فروش کالا روبه رو هستند دنبال می کردند. صنعتگرانی که کم و بیش طی دوسال گذشته به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و همچنین انتظار برای کاهش بیشتر قیمتها با پایین ترین ظرفیت تولید مشغول کارند ومیلیاردها تومان از سرمایه هایشان در سردخانه ها یا انبارها فریزشده است .

دراین باره شماری از نمایندگان با تدوین طرح حمایت از تولید ملی و کارگران خودروسازی و حمایت از مصرف کنندگان خودروی داخلی خواهان تقویت تولید ملی در کنار حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده شدند.

آن گونه که خانه ملت گزارش داده است  نادر قاضی پور- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس- از تدوین طرح دو فوریتی برای توقف واردات خودرو خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال جمع‌آوری امضا برای ارایه طرح مذکور به هیأت رئیسه مجلس هستیم.

وی ، ادامه داد:‌متأسفانه هجمه اخیر در رسانه‌ها به صنعت خودروسازی کشور، پیامدهای بسیاری را به‌دنبال دارد که بیکاری 80 هزار نفر از مهمترین پیامدهای رکود در تولید خودرو و صنعت خودروسازی کشور است.

وی در جدیدترین اظهاراتش ، با بیان اینکه این طرح هم اکنون بیش از 23 امضا دارد، افزود:‌به طور حتم در روزهای آینده امضاها بیشتر خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروی ملی باید کیفیت لازم برای ایجاد انگیزه خرید در مصرف کننده را ایجاد کند، افزود: با تصویب طرح مذکور شرایط لازم برای حمایت از تولید خودروی باکیفیت مدنظر قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده