قدس آنلاین: امام جمعه مشهد گفت: دشمن پس از ناکامی در جنگ سخت، اینک جنگ نرم را در دو عرصه سیاسی و فرهنگی انتخاب کرده و شما جانبازان رزمنده این جنگ هستید که باید برابر دشمن بایستید و وی را در همه موقعیت‌ها ناامید کنید و شکست دهید.

جانبازان باید همچون جنگ سخت، در جنگ نرم هم  دشمن را شکست دهند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در مراسم بزرگداشت جانبازان 70 درصد ، در سخنانی اظهار داشت: خانواده جانبازان و ایثارگران نماد و تابلوی صبر و استقامت هستند.

وی افزود: تشرف به مشهد مقدس فرصتی بزرگ برای شما جهت شرفیابی به محضر امام رضا(ع) که بالغه محبت الهی هستند است و مانند آن است که در دوران حیات ایشان به محضر آن حضرت شرفیاب شده‌اید زیرا ایشان همواره زنده هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: تکان خوردن دل و جاری شدن اشک شما بخاطر این است که صدای امام رضا(ع) را نمی‌شنوید اما ایشان با یک یک شما ارتباط برقرار می‌کنند و ایشان شما را سلام می‌کنند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: مظهر رافت امام رضا(ع)، در پذیرایی از مهمانانشان است و پذیرایی از همه مهمانان به یک شکل نیست و از برخی از مهمانان میزبانی خاصی می‌شود و جانبازان جزو آنها هستند، کسانی که در راه این آب و خاک کوشیدند.

وی گفت: رزمندگان تا مرز جان دادن رفتند و به مقام بالای شهادت رسیدند و جانبازان کسانی هستند که در این راه جهاد کردند و به مقام جانبازی رسیدند و شهدای زنده این کشور هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیامبر در جنگ احد فرمان تعقیب دشمن را صادر کردند و حضرت علی را پرچمدار این جنگ کردند افزود: کسانی که در راه لشگر پیامبر جانباز شدند دارای پاداشی بزرگ هستند زیرا به مقامی نیکو رسیدند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: شما جانبازان نیز دستاورد جنگ هشت ساله هستید، شهدا با یک شهادت وارد بهشت شدند اما جانبازان با صدها شهادت وارد بهشت می‌شوند زیرا مسئولیت پاسداری از پیروزی پس از جنگ را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در 27 سال پس از پایان جنگ در راه توطئه و جنگ نابرابر در حرکت است، همان گونه که در سال 59، جنگ را تحمیل کرد و میخواهد دوباره جنگ را بازگرداند تا ما را شکست دهد اما این قدرت را در جنگ سخت ندارد زیرا حریف استقامت ما نمی‌شود.

امام جمعه مشهد افزود: پس از ناکامی دشمن در جنگ سخت، اینک جنگ نرم را در دو عرصه سیاسی و فرهنگی انتخاب کرده و شما جانبازان رزمنده این جنگ هستید که باید برابر دشمن بایستید و وی را در همه موقعیت‌ها ناامید کنید و شکست دهید.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت جانبازان بزرگترین یار و یاور مقام معظم رهبری هستند و پس از جنگ شاهد ریزش‌هایی بودیم که باید با نصرت شما در ولایتمداری به دیگران این ریزش‌ها جبران شود و توان و اراده پولادین جانبازان در دفاع مقدس هنوز وجود دارد.

*جانبازان رنج دوران و دردهای جسمی را با صبر و استقامت بالای خود پست‌سر گذاشتند

در ابتدای این مراسم هم امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا  در شمالشرق کشور، در سخنانی اظهار داشت: خراسان بزرگ در دوران هشت سال دفاع مقدس 23 هزار شهید والامقام را تقدیم این نظام و انقلاب کرده که از این تعداد 4 هزار و 600 شهید از پرسنل کادر و وظیفه ارتش هستند.

وی افزود: در این مراسم توفیق میزبانی از  44 جانباز دفاع مقدس (20 قطع نخاعی، 16 نابینا، 6 دو پا قطع و 2 دو دست قطع) را داریم، همان کسانی که فرموده مقام معظم رهبری اجرشان کمتر از شهادت نیست و حتی از شهدایی که در راه دفاع از این آب و خاک جان خویش را تقدیم کردند بیشتر هم هست، زیرا جانبازان رنج دوران و دردهای جسمی را با صبر و استقامت بالای خود پست‌سر گذاشتند.

ارشد نظامی آجا در شمال شرق کشور با بیان اینکه از 44 جانباز حاضر در همایش بزرگداشت جانبازان 70 درصد کشور 22 نفر پرسنل پایور و 22 نفر پرسنل وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بودند، گفت: 40 نفر از این جانبازان از سراسر کشور و 4 نفر دیگر هم از خراسان رضوی در این مراسم حاضر هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده