رقیه توسلی : نسل هاست که دل داده ایم به طبل هایی که در ما کوبیده می شوند و جوانی مان را بیدار می سازند ، به اجدادی که سینه به سینه سلوک عاشقانه شان را نزد ما به ودیعه سپرده اند.

مهدی جان! در محرم آزادگی چشم به جمعه ها دوخته ایم

به راه می افتیم و محرم را با ارادت بر پیشانی می بندیم و با شال سبز و سیاه به سوی عاشورای آزادگی روانه می گردیم.

از نهم ذیحجه و صحرای عرفات و حاجیان مقرب با لکنت کلام می گذریم مهدی جان ، اما با منای ذیحجه چند صباحی ست که صبح و شام نداریم... اشک داریم و التهاب و قنوت هایی که از قبله استغاثه پایین نمی آیند.

نهم ذی حجه همصدا با احرام پوشانِ عرفات خواندیم : " الهی عظم البلا  " اما دهم ذیحجه رو به کعبه جانان ، ضجه زنان پناه شما را خواستیم و از اعماق وجود فریاد برآوردیم مولا بیا ، دارند حاجیان را کفن پوش می کنند...

دارند جان می گیرند و پرده پوشی می کنند و حرمت می شکنند... دارند سیاه برتن دهم ذیحجه می پوشانند و آنوقت سنگریزه بر شیطان می اندازند.

ای رسول محبوب ! اینجا در سفر نور و نیایش بر زائران راه می بندند و آنوقت به دلجویی برمی خیزند.

آه ای پیام آور عدالت و ایمان و براندازنده ی بساط کافران ! بازهم شفاعت مان را به آستان حضرت دوست بفرما که نفس هایمان دیگر بریده است و چشم های منتظرمان تنها جمعه آمدن تان را آرزو دارند...

ظهور شما را ای خوب خوبان با چشمانی خونین از درگاه ارحم الراحمین طلب کردیم. به زمزمه گفتیم پروردگارا رهبر مظلوم مان چه صبری دارد که می بیند و خون به جگر است و ما می بینیم و هر لحظه نمی خوانیم " یا صاحب الزمان ادرکنی ادرکنی ادرکنی ، الساعة الساعة الساعة ".

حالمان بد است آقاجان. حاجیان مان از کوچ عارفانه باز نمی گردند و میزبان ، کوفی از آب در می آید و برای عهدنامه عشق ، حرمت قائل نمی شود و رمی جمرات را به خاک و خون می کشاند.

آه مولاجان ، شما باز واسطه نوای " الهی ضاقتِ الارض و فَفَرّج عَنّا " ی ما بندگان پرمعصیت به درگاه معبود باشید ، باشد که ماه رخسارتان بر شهر قلب ها بتابد و غم ها را فراری دهد و دنیا را در سایه راستی به آرامش برساند.

و باشد که انسانیت با شما رمقی تازه بیابد و عدالت و صلح ، دوباره بر جهان گشاده رویی کنند. آمین یا رب العالمین.

برچسب‌ها

پخش زنده