وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان روز پنجشنبه در حاشیه زیارت مراقد اباعبدالله الحسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع)، در نشستی با استاندار کربلا گفت، امکانات لازم ارتباطی را جهت توسعه و افزایش بسترسازی برای حجم عظیم زائران اربعین آماده کرده ایم و درصورت فراهم شدن تسهیلات متقابل در شبکه ارتباطی عراق، مشکلات را در این ایام برطرف خواهیم کرد.

ایجاد تسهیلات گسترده ارتباطی برای مراسم اربعین حسینی در کربلا

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، محمود واعظی در خصوص مسایل ارتباطی ویژه مراسم اربعین حسینی، با اشاره به برنامه ریزی و پیش بینی های لازم مسوولان ذیربط ایرانی و توافق با طرف عراقی در ارائه خدمات ارتباطی از جمله تلفن سیار و اینترنت، جهت ارائه خدمات و تسهیلات به زائران، از استاندار کربلا خواست از کلیه امکانات موجود برای تامین و ارائه خدمات به اتفاق شورای شهر کربلا استفاده کنند.
وی افزود: امیدواریم با هماهنگی مشترک مسوولان ذیربط ایرانی با استان کربلا بتوانیم با بهره گیری از تجربه اربعین سال گذشته به زائران خدمت کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اهمیت مراسم اربعین حسینی نیز گفت: علاوه بر جنبه های معنوی و اعتقادی، امروز این مراسم مورد توجه جهان اسلام و سایر ملت ها و افتخار بزرگی برای خادمین و خدمتگزاران آن است.
عقیل الطریحی استاندار کربلا نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم به وزیر ایرانی، به حضور گسترده و عظیم زائران اربعین از عراق و سایر کشورها به ویژه از ایران اشاره کرد و گفت: استان کربلا برای ایجاد تسهیلات اعم از امنیتی، اسکان، حمل و نقل، پذیرایی و نیز امکانات ارتباطی تلاش می کند و در این خصوص کمیته ای مشترک با برادران ایرانی خود تشکیل داده ایم.
براساس این گزارش، واعظی که برای یک دیدار رسمی روز سه شنبه وارد بغداد شده بود، روز گذشته علاوه بر مذاکرات با همتای عراقی خود و امضای یک سند همکاری ارتباطی، با نخست وزیر، رئیس پارلمان، وزیر خارجه و نیز عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفت وگو کرد.
وی شب گذشته راهی کربلای معلی شد و قرار است در ادامه سفر خود برای زیارت بارگاه امیر المومنین علی(ع) عازم نجف اشرف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده