حمیدرضاعرب: برتري قاطعانه تيم ملي مقابل گوآم هم موجب زدودن سايه استعفاي كارلوس كي‌روش ازتيم ملي نشد.

پشت پرده طرح استعفاي پنهاني كي روش

 سرمربي تيم ملي ايران كه ماه‌ها، بلكه سال‌هاست به سبب فقدان امكانات لازم در تيم ملي پي درپي اعتراض مي‌كند، اين باربراي جدايي ازتيم ملي بسيار مصراست. او پيش از بازي با گوام در نشست‌هايي كه با نزديكانش درتيم ملي داشت، به اين مسأله اشاره كرد و مواردي را برشمرد كه بسيار تأمل برانگيز بود.

كي روش معتقد است كه فدراسيون فوتبال ايران در طول زماني كه او به عنوان سر مربي فعاليت مي‌كند، هرگز مطابق با خواسته‌ها و توافق‌هاي اوليه در مسير برآورده سازي امكانات تيم ملي گام برنداشته است.

 كي روش پيش از جام جهاني برزيل درنشستي كه با علي كفاشيان داشت، به صراحت اشاره كرده بود به لزوم احداث يك مركزپزشكي قوي دركمپ تيم‌هاي ملي. او كه مي‌داند داشتن چنين امكاناتي تا چه اندازه در راه آماده سازي تيم ملي مفيد است، به علي كفاشيان گفته بود كه اگرتيم ملي مي‌خواهد به استانداردهای جهاني نزديك شود بايد چنين مركزي را در اختيار داشته باشد.

طبق توافق‌ها قرار بود تا نوروز سال 1395احداث مركزپزشكي- ورزشي قطعي شود، اما تاكنون حتی كلنگ ساخت اين مجموعه نيز به زمين زده نشده تا مشخص شود كه رئيس فدراسيون فوتبال برخلاف وعده‌هايي كه مي‌دهد، چندان به احداث چنين مركزي اعتقاد ندارد. ازسويي درهمين ايام آغازين سال جاري نيز صحبت‌هايي پيرامون برگزاري اردوها و تهيه سخت‌افزارمطلوب ميان سرمربي تيم ملي و فدراسيون فوتبال انجام شده بود و قول‌هايي را دادند، اما تا امروزنيز هيچ يك از اين خواسته‌ها انجام نشده است.

كي روش كه پس از بازي با شيلي و سوئد كه در ايام عيد برگزار شد، اعلام كرده بود ديگر با تيم ملي همكاري نمي‌كند، وقتي دوباره وعده‌هاي رئيس فدراسيون فوتبال را ديد، تصميم به ادامه كار گرفت كه تاكنون هرگز در راستاي تأمين خواسته‌هاي سرمربي تيم ملي كاري انجام نشده است. در عين حال كي روش همواره  دراين سال‌ها با اتهام‌هایي مواجه بوده است، اتهام‌هايي نظير رشوه، پولشويي و گرفتن حق السكوت از اسپانسرهاي تيم ملي كه فدراسيون فوتبال آن طوركه كي روش توقع داشته، در مقام حمايت از او برنخاسته است. كي روش از اين سكوت‌هاي دنباله‌دار نيز بشدت ناراحت است و اعتقاد دارد كه در فوتبال ايران تنها و از سوي ارگان بالاترخود مورد حمايت قرار نمي‌گيرد.

ماجراي ناتواني فدراسيون فوتبال در اخذ ويزاي برخي بازيكنان تيم ملي نيز برناراحتي‌هاي مرد پرتغالي افزوده است. گرچه صبح ديروز تيم ملي مشكل خاصي در راه كسب برتري مقابل حريفش نداشت، اما كي روش عميقاً دوست داشت كه در اين سفر بازيكناني همچون آزمون، حقيقي، عزت اللهی و حاج صفي را هم در اختيار داشته باشد، اما برخي ناهماهنگي‌هاي ستادي در تيم ملي سرانجام موجب شد اين بازيكنان نتوانند با تيم ملي به گوام سفركنند. مجموع اين مشكلات كي روش را برآن داشته تا استعفايش را مطرح كند.

برچسب‌ها

پخش زنده