عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دکترین پسابرجام آمریکا چیزی جز مقابله و براندازی نظام جمهوری اسلامی نیست، گفت: چگونه در این وضعیت برخی به دنبال رابطه با آمریکا هستند.

دکترین پسابرجام آمریکا چیزی جز مقابله و براندازی نظام جمهوری اسلامی نیست
 
 
  •  

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در شنست «پسابرجام و اصول انقلابی سیاست‌خارجی جمهوری اسلامی ایران» که ظهر امروز در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، اظهار داشت: این اشتباه است که فکر کنیم که آمریکا و غرب بخاطر سلاح هسته‌ای با ما مشکل دارند. مهم‌ترین مسئله آنان اصول انقلابی ما است و بر همین اساس برای جلوگیری از صدور انقلاب ما برنامه ریزی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین اصولی که ما در انقلاب اسلامی به دنبال آن هستیم استکبار ستیزی است گفت: سابقه برخورد آمریکا با ایران اگر بررسی شود دیگر هیچ عقل سلیمی نمی‌گوید که ما امروز باید بدون اینکه طرف مقابل تنبه و از کرده خود توبه کند،‌ موضوع استکبار ستیزی را از اصول انقلاب اسلامیمان حذف کنیم.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم امروز که آمریکایی‌ها دست از سیاست‌های جنگ طلبانه و براندازانه نسبت به جمهوری اسلامی برداشته‌اند که ما با این بهانه بخواهیم اصل استکبار ستیزی را کنار بگذاریم.

آصفری با بیان اینکه آمریکا باید نسبت به سیاست خصمانه‌ای که علیه ملت ایران داشته پاسخگو باشد گفت: برخی این بحث را مطرح می‌کنند که ما چه کار به لبنان،‌ سوریه و عراق داریم. اگر ما دست از حمایت از حزب الله برداریم مشکلاتمان حل می‌شود در حالیکه اینگونه نیست.

وی در ادامه گفت: تشکیل جبهه مقاومت و حمایت از جنبش‌های آزادیبخش و ملت‌های مسلمان دنیا از اصول قانون اساسی ما است. ما نمی‌توانیم بحث مبارزه با صهیونیست و ایستادگی در مقابل آن را کنار بگذاریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیچ نشانه و توجیهی در برجام نیست از اینکه باید سیاست مبارزه با استکبار و صهیونیسم کنار گذاشته شود و یا حمایت ما از جبهه مقاومت صورت نگیرد. در قطعنامه ضمیمه برجام نیز که آمده ایران نمی‌تواند تسلیحاتی در اختیار جبهه مقاومت بگذارد را آقایان مذاکره کننده نپذیرفتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به لزوم شناخت فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو و پس از برجام گفت: یکی از این موارد این است که ما نباید در منافع ملی اختلاف داشته باشیم. البته نوع عمل نیز در زمان اجرای توافق مهم است تا باعث نشود ما در آینده کاسه‌ چه‌کنم به دست بگیریم.

وی افزود: آمریکا برای پیاده کردن سیاست‌هایش در برابر روسیه و چین نیاز به توافق با ما را داشت. امروز جایگاه ما در منطقه بسیار ارزشمند و نفوذ ما در کشورهای منطقه بسیار بالا است امروز غرب برای رقابت اقتصادی با چین ناچار است با جمهوری اسلامی به هر طریق ممکن ارتباط داشته باشد اما در این میان عملکرد ما مهم است.

آصفری تصریح کرد: اینکه فکر کنیم مسائل داخلی و اقتصادیمان تنها معطوف به ارتباط با آمریکا و بالا بردن پرچم این کشور در داخل ایران است،‌اشتباه فاحشی کرده‌ایم.

این نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در خصوص تلاش برخی برای مصداره برجام گفت: کسی نمی‌تواند توافق را مصادره کند،‌ 12 سال است که ما در حال مذاکره هستیم. اگر در گذشته طرف مقابل حاضر نبود در این حد با ما مذاکره کند چون می‌دید دست ما خالی است اما امروز دست ما پر است. دشمن توان دفاعی و امنیتی ما را می‌بیند و از طرف دیگر مقاومت ملت ایران در مقابل فشارها را مشاهده کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ذوب شدن دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا به سادگی ممکن نیست گفت: ما باید دکترین آمریکا در پسابرجام را به خوبی بشناسیم. آمریکایی‌ها در دکترین خود هیچ چیزی غیر از براندازی و مقابله با نظام جمهوری اسلامی نمی‌خواهد در این شرایط ما چگونه می‌توانیم به فکر برقراری رابطه با آمریکا باشیم.

آصفری در پایان گفت: آمریکا در ایران به غیر از نفوذ دنبال چیز دیگری نیست. آمریکا اگر به دنبال ارتباط با ما است ابتدا باید در برجام اعتماد ملت ایران را جذب کند بعد سخن از ارتباط بگوید.

برچسب‌ها

پخش زنده