قدس آنلاین - لرستان: بیستمین شماره تنها فصلنامه انگلیسی زبان ایران در رشته مرتع داري وابسته به دانشگاه آزاد اسلامي واحد بروجرد تحت عنوان Journal of Rangeland Science به چاپ رسید.

بیستمین شماره فصلنامه منابع طبیعی چاپ شد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، از بروجرد، تعيين اعتبار علمي اين نشريه در جلسه كميسيون سياست گذاري و برنامه‌ريزي امور پژوهشي و كميسيون نشريات علمي وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور در هفدهم تيرماه 92 مطرح، و با اعتبار علمي،  پژوهشي آن موافقت شد.

فصلنامه منابع طبیعی سال قبل توانسته بود مقام اول مجله برتر منطقه پنج دانشگاه اسلامی را به خود اختصاص دهد. مدیر مسؤول این فصلنامه طی گفت و گویی با خبرنگار اساطیر با اشاره به اعضای چهار نفره این تحریریه که از کشورهای کانادا، نیجریه، آرژانتين، هند و چين درجه استاد تمامی را کسب کرده اند گفت: اقداماتي در حال انجام است که از کشورهاي آمريکا و استراليا که دارای منابع طبیعی شبیه به کشور ایران هستند افرادی را به جمع اعضاي هيیت تحريريه اضافه کنیم تا زمينه کسب رتبه هاي بين‌المللي از جمله ISI فراهم شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر اين فصلنامه در پايگاه هاي SID و ISC (جهان اسلام) و مگ ايران ثبت شده است خاطر نشان کرد این فصلنامه در برخی پایگاه‌های علمی از جمله اسکاپوس در حال نمایه شدن می‌باشد.

علی آریاپور عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد و مدیر مسوول این فصلنامه تصريح كرد: تاکنون بیست شماره از فصلنامه از سال 2011 به صورت الکترونيکي و چاپي عرضه شده است كه در صدد ارتقا به رتبهISI مي باشد.

وی بیان کرد: کلیه مقالات با جزییات هر مقاله بر روی پایگاه اطلاعاتی فصلنامه به آدرس www.rangeland.ir  قرار دارد و علاقه مندان می توانند بصورت رایگان به کلیه منابع علمی و مقالات دسترسی پیدا  نمایند.

علی آریاپور گفت: هدف از انتشار این فصلنامه، شناساندن پتانسیل های منابع طبیعي ایران و نیز ترویج بحث اکوتوریسم در کشور و در استان لرستان و نشان دادن توانایی های اساتید و محققان کشور در مدیریت مجلات انگلیسی و جلوگیری از خروج سالانه میلیون ها ریال ارز از کشور دانست و جهت چاپ مقالات اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و در یک جمله جامعه عمل پوشاندن به شاخص هایی از اقتصاد مقاومتی را از جمله اهداف دیگر این فصلنامه دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده