۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر: 326990

محمدرضا پهلوی در ماه‌های آخر اقامتش در ایران هیچ کس را نداشت. ...

ماهیت وابسته «ویکی پدیا»

اغلب کسانی که سال‌ها از خوان نعمت او برخوردار شده و چاق و مرفه شده بودند یا محض پیش‌بینی آینده به انحای گوناگون انقلابی و نمازخوان و تسبیح به دست شده بودند، مانند احمدعلی انصاری پسر محمدعلی انصاری که پدرش هم سفیر ایران در ایتالیا بود و هم رئیس امور اداری و مالی شاهدخت شمس و خودش هم به علت فامیلی با فرح، میلیاردر شده نزدیکی‌های انقلاب تسبیح به دست گرفت و نمازخوان شد و گاهی به قم سر می‌زد ولی کسی آنجا تحویلش نمی‌گرفت. پس از انقلاب هم به انواع فعالیت‌ها در مراکش و مصر و آمریکا دست زد و پس از کلاهبرداری از رضا پهلوی و مادرش، به کتاب نوشتن علیه پهلوی‌ها پرداخت و سر و کارش به دادگستری آمریکا کشید و به علت اختلاس‌ها و تدلیس‌ها به مبلغ زیادی محکوم شد. در آن زمان روزی خبرنگاری خارجی از پاریس از شاه پرسید: عده زیادی از طرفداران آیت‌الله خمینی در پاریس گرد آمده‌اند. طرفداران شما کجا هستند؟ چرا در ایران تظاهراتی به نفع شما نمی‌کنند؟ شاه گفت: طرفداران من هم در پاریس و واشنگتن و لندن و نیویورک هستند، ولی از ترس خود را در هزار سوراخ و پستو پنهان کرده‌اند! پس از سال‌ها که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، طرفداران فراری و بزدل آن زمان شاه، کم‌کم از پستوها و مخفیگاه‌های خود بیرون آمده ضمن راه‌اندازی انواع شبکه‌های ماهواره‌ای، در فضای مجازی هم علم و کتل راه انداخته‌اند.

در سال 1358 شخصی که از فرانسه بازگشته بود، می‌گفت: عده‌ای از درباریان مانند امیر هوشنگ دولو که زنان و دختران زیبا برای شاه از اروپا و آمریکا می‌آورد، در بندر ژوان لوپن در جنوب فرانسه خود را در ویلایی پنهان کرده به شاه فحش می‌داد. از ترس اینکه انقلابیون او را نیابند و به ایران برنگردانند از وحشت می‌لرزید و در هیچ نقطه‌ای ظاهر نمی‌شد. حالا که آب‌ها از آسیاب ریخته همه از مخفیگاه‌ها بیرون آمده داد رشادت می‌دهند. یکی از سامانه‌هایی که برای دروغ‌پردازی در تاریخ ایران و تشویش اذهان راه‌اندازی شده و سال‌هاست بی سر و صدا دروغپردازی می‌کند «ویکی پدیا»ست. یکی از ایرانیان سفر کرده به خارج به نویسنده می‌گفت: این سایت توسط عده‌ای اسراییلی و کارشناسان تبلیغاتی و دو تن ناظر سیا و عده‌ای از ایرانی‌های متواری اداره می‌شود. آن‌ها به قدری بی‌سواد هستند که در اغلب بیوگرافی‌ها مرتکب اشتباه می‌شوند و فقط قربان صدقه درباریان سابق می‌روند. مبالغی پول به این سامانه از سوی دربار پهلوی و بنیاد مطالعات ایران کمک می‌شود. از بی‌سوادی متصدیان این سایت که در شرح حال رضاشاه، ملکه نازلی مادر ملکه فوزیه را که در شب‌نشینی جشن عروسی محمدرضا و فوزیه کنار رضاشاه نشسته مادر محمدرضا معرفی می‌کند و در شرح حال رجال بزرگ ایران تا می‌تواند مقام آنان را کاسته و تمام کارهای عصر بیست ساله را از پهلوی‌ها می‌داند و عده‌ای هم در داخل ندانسته ترهات این سایت را باور می‌کنند.

من گفته‌های دوستم را باور نکردم و محض اطلاع بیوگرافی خودم را روی سایت مزبور پیدا کردم. معلوم شد تا چند ماه پیش من پسر سرلشکر علی معتضد که نام اصلی او «نخجیری اصفهانی» بوده و بعداً آن را به معتضد تبدیل کرده، بوده‌ام و از بس ایرانیان در ایران و آمریکا تذکر داده‌اند بدون عذرخواهی آن را اصلاح کرده است! عده‌ای زود باور هم در داخل گاهی به صدا و سیما حمله می‌کردند که چرا خسرو معتضد پسر تیمسار علی معتضد در رادیو و تلویزیون تاریخ می‌گوید! بدین ترتیب من ندانسته برادری به نام بهزاد معتضد نخجیری اصفهانی پیدا کرده بودم که مدیر ایز ایران بود و پیش از انقلاب به علت اینکه پسر سرلشکر معتضد معاون ساواک بود، نفوذ زیاد و ثروت متنابهی داشت. بعد دیدم چه مزخرفاتی درباره من نوشته که من پیش از انقلاب مداح شاه بوده‌ام و مقاله‌ای در وصف او نوشته‌ام که اصلاً چنین چیزی نبود و مقاله به قلم ایرج نبوی سردبیر روزنامه جشن شاهنشاهی بوده و مقاله من درباره کوروش پس از نوشته او آغاز می‌شود. باز نوشته که من دستخط امیرکبیر را تشخیص نداده‌ام. انگار من کارشناس خط دادگستری هستم. آن جوانی که این ایراد را به من گرفته بود همان کسی است که پارسال لوله‌های توپ و اسلحه‌ای را که از زیرزمین خانه‌ای در امیرآباد بیرون آمد متعلق به ارتش آمریکا تشخیص داد، در حالی که ساخت فرانسه در قرن نوزدهم و متعلق به اداره تخشایی ارتش بود که در زمان رضاشاه و آن‌ها را به علت کهنگی زیر خاک کرده بودند و از اساس ارتش آمریکا در امیرآباد انبار اسلحه نداشت. در هر صورت دانستم این ویکی پدیا آن طور که دوست آگاهم می‌گفت با سرمایه اشرف پهلوی و اردشیر زاهدی و کمک اسراییل و سیا راه‌اندازی شده و هدف آن تبرئه گذشتگان و محکوم کردن انقلاب و ترور شخصیت‌هاست و همه این حقه بازی‌ها در چارچوب جنگ نرم رسانه‌ای انجام می‌شود. اگر من در سال‌های پیش، به مصاحبه‌های دلخواه با آنان تن می‌دادم، امروز این قدر نسبت به من کینه توزی نمی‌کردند و برایم پاپوش نمی‌دوختند.

این سایت در حالی که ده بیست صفحه به زندگی شاه اختصاص می‌دهد، درباره دکتر مصدق، آیت‌الله کاشانی و دکتر فاطمی به اختصار می‌نویسد، اما تعداد نشان‌های نصیری رئیس ساواک را که اغلب تشریفاتی بوده می‌شمارد.

 پسماندهای رژیم پهلوی و سلطنت طلبان قلابی، این روزها به جنب و جوش افتاده و به امید روی کارآمدن محافظه کاران و جمهوری خواهان در آمریکا فعال شده‌اند و هر کس را که در ایران نام و شهرتی دارد می‌کوبند و عجیب اینکه در ایران هم عده‌ای کورکورانه و از روی نادانی و حقد و حسد حرف‌های آنان را تکرار می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده