قدس آنلاین- تبریز:مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: به تحولات دوره های جدید تعلیم و تربیت اشاره نمود وگفت: در سیستم های جدید آموزشی، اجتماعی، روابط دانش آموزان با اجتماع در صدر قرار می گیرد و روش های سنتی، به کناری نهاده می شود.

 دانش آموزان به صحن جامعه کشیده شوند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  جعفر پاشایی در مراسم تنفیذ احکام شهرداران مدارس، به تحولات دوره های جدید تعلیم و تربیت اشاره نمود وگفت: در سیستم های جدید آموزشی، اجتماعی، روابط دانش آموزان با اجتماع در صدر قرار می گیرد و روش های سنتی، به کناری نهاده می شود.

وی افزود: آن چه در زندگی امروزی به شکل ویژه ای برجسته شده است، تمرین عملی مهارت های زندگی از دوران خردسالی و نوجوانی است تا در مسیر زندگی و قبول مسوولیت های شهروندی، کسب تجربه نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: این در شرایطی است که در شکوفایی استعدادهای بالقوه، مجموعه ای از امر و نهی ها دیگر کاربرد ندارند، بلکه آنان مسیر رسیدن به آداب و اخلاق اجتماعی را در متن جامعه یاد می گیرند.

پاشایی، باتاکید بر طرح شهرداران مدرسه گفت: مطرح کردن بحث شهرداران مدرسه، گامی بود در این مسیر تا دانش آموزان در زمینه امور اجتماعی، به صحن جامعه کشیده شوند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود، نقش دانش آموزان در حوزه مسایل اجتماعی را بسیار برجسته خواند و تصریح کرد: امروز، هر بخشی از مشکلات فردی و اجتماعی، می تواند در حوزه مدارس و کلاس درس، حل گردد و برای تحقق این امر، باید به فرزندانمان اعتماد کرده و آنان را وارد حوزه فرهنگ سازی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، طرح شهرداران مدرسه را نمونه بارزی از تعامل بین دستگاه های مختلف دانست و متذکر شد: نمود عینی همکاری بین نهادها و دستگاه های مختلف، همکاری و تعامل بین شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش است که منجر به اجرای طرح شهردار مدرسه شده است.

پاشایی، همچنین اهداف مشترک این دو نهاد را برشمرد و اضافه کرد: تربیت شهروندان مسوول، توسعه زندگی شهری، تقویت روحیه مشارکت جویی و تربیت نیروهای موثر برای آینده شهر و کشور، از جمله اهدافی است که شهرداری تبریز و اداره کل آموزش و پرورش، به صورت مشترک دنبال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: می توان گفت به طور کلی، وظیفه ما در این هدف خلاصه شده که 330 هزار نفر دانش آموز  تبریزی را، نیروهایی متعهد و شایسته برای فردای جامعه تربیت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده