استاندار تهران با اشاره به اینکه وضعیت آلودگی هوا نسبت به روز گذشته تغییری نکرده گفت: بر همین اساس تمامی مدارس شهرستانهای تهران، ری و اسلامشهر در همه مقاطع تحصیلی فردا (سه شنبه) تعطیل است.

مدارس تمامی مقاطع تحصیلی تهران، ری و اسلامشهر فردا تعطیل است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سیدحسین هاشمی عصر دوشنبه در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران افزود: همچنین مدارس سایر شهرستانهای استان تهران به جزء فیروزکوه، دماوند، لواسان و رودبار قصران نیز در مقطع ابتدایی، مهدکودک و پیش دبستانی ها فردا تعطیل است.
وی با اشاره به اینکه غلظت آلایندگی هوا نسبت به روز گذشته افزایشی پیدا نکرده اظهار کرد: مقرر شد فردا نیز جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا به منظور بررسی شرایط و اتخاذ تصمیمات لازم در استانداری تهران تشکیل شود.
استاندار تهران با اشاره به اینکه تامین سلامت شهروندان مهمترین اصل برای مسئولان و مدیران اجرایی است گفت: بر اساس تصمیمات کمیته پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص اجرای دقیق طرح زوج و فرد خودرو اقدام کرده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: فروش روزانه مجوز ورود به محدود طرح ترافیک نیز بر اساس مصوبه این کمیته تا پایان هفته ممنوع است.
استاندار تهران با بیان اینکه هر گونه ساخت و ساز در سطح شهر طی 24 ساعت آینده ممنوع است گفت: کارگاههای صنعتی و آلاینده و همچنین معادن شن و ماسه و واحدهای آلاینده صنعتی تا پایان هفته در سطح استان تهران ممنوع است.
شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
به گزارش ایرنا کیفیت هوای تهران از ابتدای هفته جاری تاکنون در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.
شاخص کیفیت هوای تهران در طول هفته گذشته نیز یک روز ناسالم برای تمامی افراد و در بقیه روزها در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.
بالا بودن آلودگی هوای پایتخت موجب تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا در روز شنبه و ابلاغی مصوباتی از جمله تعطیلی دو روزه مدارس پایتخت(روزهای یکشنبه و دوشنبه)، لغو صدور مجوز روزانه ورود به محدوده زوج و فرد و ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه استان تا پایان هفته شد.

برچسب‌ها