تربت جام- علی نوروزی: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با حضور در تربت جام در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: تربت جام از شهرهای وحدت آفرین کشور است و می‌تواند مسیر تحول شهر را با ایجاد کانون‌های کارآفرینی آغاز کند.

 ایجاد کانونهای کارآفرینی تربت جام را در مسیر تحول قرار می‌دهد

دکتر ربیعی اظهار داشت: رشد تربت جام نیازمند توجه به ظرفیت‌های منطقه است، لذا مسؤولان باید با تلاش بیشتر و اصلاح فرایندهای اداری و احیای سیستم‌های کارآمد اداری از مشکلات مردم بکاهند و سبب خیر مردم شوند و در حقیقت غمخواری ملی را افزایش دهیم، چرا که این عامل باعث جذب اعتماد اجتماعی می‌شود.
وی گفت: دولت با همکاری شرکای اجتماعی می‌تواند موفق عمل کند و مسؤولان اجرایی شرکای اجتماعی ما هستند.
وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی در پاسخ به خبرنگار ما نسبت به غیرفعال بودن اکثر تعاونی‌های شهرستان و کشور گفت: تعاونی‌ها با ارایه تسهیلات نمی‌توانند احیا شوند، بلکه زمینه اجتماعی و فرهنگی می‌خواهد و بخشی از مشکلات تعاونی به خاطر تحریم‌ها بوده و استراتژی وزارتخانه حفظ تعاونی‌های موجود است و برخی تعاونی‌های غیرفعال در راستای تعاون نیست و امیدواریم با رویکرد دولت بتوانیم مشکلات بخش تعاون را هم حل کنیم.
وی با اشاره به مشکلات تورم در جامعه افزود: بی‌ثباتی در بازار سرمایه، قطع فرایند تولید با بازارهای جهانی و کاهش فروش نفت شرایطی را از گذشته بر دولت تحمیل کرده به طوری که اکنون دولت دوران نقاهت را طی می‌کند و توانسته تورم لجام گسیخته را کنترل کند. از این رو نخواهیم گذاشت دولت رکود منفی داشته باشد و طی این دو سال همواره رکود با رشد مثبت همراه بوده است.
دکتر ربیعی در ادامه اعلام کرد: هر یک درصد رشد حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با حرکت به سمت بازارهای فرامنطقه‌ای و حفظ نقدینگی می‌توان سیر پیشرفت و توسعه اقتصادی را در کشور رقم زد.
وی در ادامه تأکید کرد: دغدغه مسؤولان توسعه است و توسعه با صنایع نیست. در حقیقت بهبود دادن زندگی مردم است و با مشاغل خرد هم می‌توان موفقیت‌هایی در قالب شرکت‌های کوچک و متوسط حاصل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده