قدس آنلاین- لرستان: جلسات کارشناسی کارگروه تسهیل با حضور کارشناسان دستگاه های ذیربط و مجریان طرح ها برگزار می شود ودر نهایت دستور العمل ها و راهکارهای قابل اجرا مورد مطالعه قرار می گیرد.

بررسی مشکلات ۲۲۰ واحد تولیدی در لرستان

به گزارش قدس آنلاین از  خرم آباد،رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت لرستان در ستاد تسهیل تولید استان با بیان اینکه در این راستا راهکار اصلی به این کارگروه ارجاع داده می شود گفت: 15 طرح به بانک های عامل و دستگاه های ذیربط آنان به نتیجه نهایی رسید .

صفی خانی با اشاره به اینکه مشکل 48 واحد فخاران بروجرد با امور اراضی حل خواهد شد افزود: چند مورد از پرونده هایی که در کمیته کارشناسی با دستگاه ها و بانک های عامل به نتیجه نهایی نرسید در کارگروه مطرح و به نتیجه رسید .

وی در خصوص مشکل شرکت پارسیلون اظهار کرد : مشکلات پارسیلون با حضور استاندار بررسی جدی شده است و مجری پارسیلون طرحی را در این راستا ارایه داده است .رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت لرستان تصریح کرد : در حال حاضر این شرکت با حضور330 نفر فعال است و با توجه به مشکلات شرکت پارسیلون با دستگاه های مربوطه این مشکلات بررسی خواهدشد.

صفی خانی تصریح کرد : بدهی برق ، قطعی گاز وبدهی تامین اجتماعی از جمله مشکلات این شرکت است که باید کارشناسی جدی شود .وی با بیان اینکه این شرکت در چند سال گذشته با مشکلات بسیاری مواجه بوده است یاد آور شد:  شرکت پارسیلون فرازو نشیب بسیاری داشته است و تعداد زیادی از کارگران این شرکت به سن بازنشستگی رسیده بودند و باید مطالبات کارگران را پرداخت می کردند .

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت لرستان  با بیان اینکه در حال حاضر پارسیلون با 330 نفر فعال است و وضعیت تولید خوبی دارد اظهار کرد : مواد اولیه به طور دایم در حال تزریق به این شرکت و محصولات آماده فروش است .

صفی خانی با بیان اینکه باتوجه به بدهی گذشته باید نسخه خوبی برای کمک به این شرکت تهیه شود تصریح کرد :تسهیلات داده شده به این شرکت در راستای طرح توسعه داده شده است و مقداری از این خطوط بازسازی شده است .

وی خاطر نشان کرد : از ابتدای امسال که قانون تسهیل و رفع موانع تولید در هیات دولت مصوب شد راهکار خوبی برای رفع به ویژه مشکلات با بانکه و دستگاه های اجرایی مشکلات تولیدی بود.رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت لرستان  اظهار کرد : از ابتدای امسال سازمان صنعت و معدن به عنوان دبیرخانه دایم جلسات را برگزار کرده است و کارشناسی را هرهفته به طور مداوم تشکیل شده است .

تصریح کرد : بلافاصله این مصوبات به دستگاه های مربوطه ارجاع و هر سه ماه یکبارنتایج توسط مجریان طرح ها و صنعت و معدن مورد بررسی قرار می گیرد .

وی با اشاره به اینکه تاکنون درصد بالایی از مصوبات این کارگروه به نتیجه رسیده است گفت : از ابتدای سال تا کنون 220 واحد تولیدی با مشکلات استمهال بانکی در کارگروه تسهیل تولید بررسی شده است که از این تعداد 180 مورد به نتیجه رسیده است .

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت لرستان  با تشکر از دستگاه های اجرایی و بانک ها در راستای تعامل با ستاد تسهیل تولید افزود : سعی شده مصوبات قابل اجرا را پیگیری کرد و ستاد تسهیل می تواند بالاتر از بخش نامه های بانکی مصوباتی داشته باشد .صفی خانی با اشاره به اینکه مشکلاتی که  واحدهای تولیدی دارند که نیازمند توجه بیشتر بانک ها به ویژه در بحث سرمایه در گردش هستند .وی تصریح کرد : در حال حاضر یکی از مشکلات عمده واحدهای تولیدی بحث سرمایه در گردش است و چون واحدها اغلب مشکل معوق دارند بانک ها نمی تواند سرمایه در گردش به آنها پرداخت کنند .رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت لرستان با اشاره به اهتمام استاندارلرستان به این ستاد و رفع موانع تولید گفت : استاندار لرستان تک تک مصوبات را رسیدگی و با حضور در مرکز بسیاری از این موارد و مصوبات را پیگیری کردند .

برچسب‌ها

پخش زنده