مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه در دیدار‌های جداگانه با اکرم‌الکعبی دبیر حزب النجبا عراق با تاکید حمایت همه جانبه ایران از گروه‌های مقاومت، خواستار تداوم مقابله با داعش و نابودی این گروهک تروریستی شدند.

تاکید مراجع تقلید بر ایستادگی گروه‌های مقاومت در برابر داعش/داعش نماینده استکبار در منطقه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، مراجع تقلید وعلما در دیدارهای جداگانه‌ای که با اکرم الکعبی دبیرکل حزب النجبا عراق داشتند با تاکید بر حمایت همه جانبه کشور ایران از گروه‌های مقاومت خواستار نابودی گروهک تروریستی داعش و وحدت ملت‌های مسلمان منطقه در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی شدند.

آیت‌الله سبحانی:‌ علمای جهان اسلام برای وحدت میان مسلمانان اهتمام بیشتری داشته باشند

آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: امروز در جهان جنگ‌های زیادی در حال انجام است که علت آن‌ها اختلافاتی است که میان علما وجود دارد، اختلاف میان مسلمانان سبب شده که جنگ و خونریزی زیادی در جهان ایجاد شود.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم وحدت میان مسلمانان گفت: علما وظیفه سنگین و خطیری را در راستای ترویج توحید بر عهده دارند چون هنگامی که قبله و پیامبر مسلمانان واحد است نباید به دلیل برخی اختلافات جزیی به جان یکدیگر بیفتند و دست به کشتار بزنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: از خداوند می‌خواهیم به علما و رهبران و همه مسولان توحید کلمه عنایت کند چرا که خدا و شریعت یکی است و ابزار وحدت بسیار بیشتر از تفرقه است اما هم اکنون اختلاف میان مسلمانان بیش از وحدت دیده می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی:کنگره مقابله با جریان‌های تکفیری برگزار شود

آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ملت ایران همواره به فکر مردم عراق و سوریه است و هرکاری از دست ما ساخته باشد آمادگی داریم انجام دهیم گفت: به سهم خود از طریق کنگره تکفیری‌ها تلاش می‌کنیم تا علمای شیعه و سنی را در یک مجلس دور هم جمع کرده و به وحدت برسانیم و این موضوع را اثبات کنیم که شیعه ابتکار عمل را در مبارزه با تکفیری‌ها در دست دارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه داعشی‌ها مسلمان نیستند بلکه با اسلام بیگانه‌اند و جوانان نباید فریب این گروه تکفیری را بخورند، عنوان کرد: مبارزه‌های سیاسی و نظامی در جای خود مناسب است اما کفایت نمی‌کند بلکه باید از نظر علمی ریشه گروه‌های تکفیری زده شود، سال گذشته کنگره مقابله با جریان‌های تکفیری در ایران و شهر قم برگزار شد که امسال حدود 20 روز دیگر این کنگره برگزار می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به لزوم برگزاری کنگره مقابله با جریان‌های تکفیری گفت: یکی از آثار و برکات برگزاری کنگره مقابله با گروه‌های تکفیری ریشه اصلی داعش را نشان می‌دهد، باید با وحدت و تلاش بیشتر برای مقابله با گروه‌های تکفیری آمادگی داشته باشیم که خداوند نیز وعده داده نصر وپیروزی برای مسلمانان است.

آیت الله نوری همدانی: آمریکا اصلی ترین دشمن کشورهای اسلامی/ «وحدت» مهم‌ترین نیاز امروز ملت عراق است

آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه آمریکا اصلی ترین دشمن مسلمانان است، بیان کرد: کشورهای اسلامی باید با اتحاد یکدیگر مانع نفوذ دشمن به منطقه شوند. چرا باید آمریکا با حضور میان کشورهای اسلامی به نفوذ پرداخته و دست به کشتار ملت‌های مسلمان بزند؟ نباید از ابتدا اجازه ورود آمریکا به عراق داده می‌شد و در خاک کشور عراق قدم بزنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مقابله با اهداف شوم آمریکا در کشورهای منطقه گفت: آمریکا نباید جرأت پیدا کند وارد خاک کشورهای اسلامی شود، چون اصلیترین دشمن کشورهای اسلامی است و تنها برای رسیدن به اهداف شوم خود فکر می‌کند.

وی با بیان اینکه وحدت مهم‌ترین نیاز امروز ملت عراق است، اظهار داشت: آمریکا جرأت ورود به کشورمان را ندارد چون ملت ایران با یکدیگر متحد هستند و اجازه ورود هیچ دشمنی به خاک کشورمان را نمی‌دهد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی: آل‌سعود برای جبران شکست‌های خود در منطقه، آیت‌الله نمر را به شهادت رساند

آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: آل‌سعود در منطقه شکست خورده که برای جبران آن آیت‌الله نمر را به شهادت رساند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم مقابله با اقدامات داعش درمنطقه بیان کرد: گزارش‌های خوب و امیدوار‌کننده‌ای توسط شما به من رسید که نشان‌دهنده موفقیت گروه‌های مقاومت و شکست‌های گروه‌های تروریستی و داعش درکشورهای عراق و سوریه است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به حمایت‌های دولت ترکیه از داعش گفت: کشور ترکیه رویه منافق گونه‌ای را دنبال می‌کند و امروز نیز حامی گروه‌های تروریستی و داعش شده و اگر دست از رویه نادرست خود بردارد روند اضمحلال داعش به سرعت بیشتری پیش می‌رود.

وی بیان کرد: آمریکا با کمک گروه‌های تروریستی به‌دنبال تفرقه در کشورهای اسلامی است که این موضوع نشان‌دهنده دخالت دولت آمریکا در موضوعات داخلی کشورهای منطقه است.

آیت‌الله جوادی‌آملی:گروهک تروریستی داعش نماینده استکبار در منطقه است

آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر لزوم وحدت در برابر گروه‌های تکفیری عنوان کرد: امروز، روز مبارزه با استکبار جهانی است و داعش نماینده استکبار است، استکبار شیوه دشمنان رسول خدا را پیش گرفته که ملت‌های مسلمان باید نسبت به این موضوع آگاه شوند و در برابر استکبار ایستادگی کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر لزوم وحدت و مقاومت ملت‌های مسلمان در برابر استکبار افزود: کفار هیچ توجهی به فرمایش‌های الهی ندارند که در این زمینه مسلمانان باید همانند کوهی استوار در برابر کفر ایستادگی کرده و به موفقیت و پیروزی برسند.

وی گفت: ملت‌های مسلمان خداوند را دارند و به‌لطف الهی پیروزی برای مسلمانان است چون استکبار گروهی است که توانایی ایستادگی در برابر ملت‌های مسلمان را ندارند.

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی: جنایات داعش جدیت رزمندگان اسلام برای نابودی تروریست را بیشتر می‌کند

آیت‌الله موسوی اردبیلی گفت: از پیشروی‌های نیروهای مقاومت در سوریه و عراق خوشحال شدم که امیدوارم این پیشروی‌ها سبب نابودی کامل داعش شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیروزی‌های نیروهای مقاومت سبب خرسندی مراجع و علما است، افزود: کشور ایران با همه توان از نیروهای مقاومت حمایت می‌کند و برای نابودی داعش اهتمام دارد، ملت ایران دعاگوی نیروهای مقاومت است و هر کمکی که باشد برای حمایت از نیروهای مقاومت در راستای نابودی داعش انجام می‌دهد.

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی با اظهار تأسف از جنایات داعش در عراق و سوریه گفت: از جنایات داعش متأثر هستیم که این جنایات سبب جدیت بیشتر رزمندگان اسلام برای مقابله با این گروهک تکفیری تروریستی می‌شود.

وی افزود: باید جلوی حمایت کشورهای حامی داعش گرفته شود تا نیروهای مقاومت به آزادسازی مناطق محاصره شده در عراق و سوریه بپردازند.

آیت‌الله سعیدی: ملت عراق با بهره‌گیری از منویات مراجع به مقابله با دشمن بپردازد

آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) در دیدار با دبیر حزب النجبای عراق گفت: در گذشته ملت ایران و عراق زیر سلطه آمریکا و غرب بود، در ایران شاه حکومت می‌کرد که به احکام الهی و قرآن توجهی نداشت که به لطف خداوند و رهبری امام راحل و علما، از زیر سلطه رژیم شاهنشاهی نجات پیدا کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با تاکید بر لزوم مقابله با دشمنان ملت‌های مسلمان بیان کرد: همان‌گونه که در انقلاب اسلامی برخی از نکات را مدنظر داشتیم، عراق هم حتماً به این نکات توجه می‌کند، مردم عراق هیچ‌گاه به حداقل‌ها راضی نشوند بلکه در مبارزه با کفار تا جایی پیش رفت که ریشه فتنه از بین برود.

وی با بیان اینکه وحدت یکی از عناصر مهم و مورد نیاز عراق است گفت: عراق دارای اقوام و مذاهب مختلفی است که باید با یکدیگر وحدت داشته باشند و برای رسیدن به اهداف خود به حذف دیگری اقدام نکنند، ملت عراق باید با بهره‌گیری از منویات مراجع و علما انسجام و اتحاد را حفظ کرده و به مقابله با دشمن بپردازند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: «وحدت» مهم‌ترین نیاز ملت عراق در مقابل با نقشه‌های شوم آمریکا است

آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه آمریکا تلاش می‌کند به حامیان انقلاب اسلامی در منطقه ضربه بزند، گفت: نسبت به مجامع بین‌المللی خوشبین نیستیم چون توطئه‌هایی که در کشورهای اسلامی انجام می‌شود، انتقام‌گیری توسط آمریکا و حامیان این دولت برای مقابله با بیداری اسلامی است، هدف اصلی و نهایی آمریکا در منطقه ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی ایران است.

مدیر حوزه علمیه های علمیه سراسر کشور با اشاره به آثار و برکات وحدت در جوامع اسلامی و لزوم توجه به آن بیان کرد: تنها راه برای حل مشکل عراق، وحدت میان سیاسیون و توجه به منویات مراجع تقلید و علما است، باید در برابر تجزیه عراق که یکی از اهداف آمریکا است‌، ایستادگی شود و ملت عراق با یکپارچگی و همدلی این نقشه شوم آمریکا را خنثی کند و به حفظ خاک این کشور بپردازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ایران، عراق را همانند کشور خود می‌داند و در شادی و غم‌های ملت عراق خود را شریک می‌داند، اظهار داشت: حرکت حزب النجبا بسیار مهم و با ارزش است که در این زمینه کشور ایران و مراجع تقلید و علما از اقدامات این حزب برای مقابله با داعش حمایت می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده