عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: خودروسازان داخلی باید فرصت همکاری با خودروسازان اروپایی را به سکوی پرتابی برای کیفی شدن محصولات آتی خودشان تبدیل کنند.

لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان

شهرام آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به لغو تحریمها و برقرار شدن سوئیفت، ارتباط مالی مستقیم خودروسازان داخلی با شرکای خارجی مجددا برقرار شده و هزینه‌های خرید و انتقال قطعات کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن خودروسازان داخلی باید با ارتباط با خودروسازان اروپایی نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه پیشنهاد می‌شود خودروسازان از مزایای ارتباط با خودروسازان اروپایی برای ارتقای سطح تکنولوژی و افزایش کیفیت محصولات آتی که تحت برند خودشان تولید می‌شود، استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: البته برخی خودروسازان اروپایی در فعالیت گذشته خود در ایران مشکلاتی ایجاد کردند به عنوان مثال شرکت رنو با کارشکنی‌های خود نگذاشت قرارداد تولید ال‌90 به درستی اجرایی شود.

وی افزود: شاید بهترین نوع همکاری صنعت خودروی ایران با خودروسازان اروپایی در گذشته، مربوط به همکاری با پژو و به ویژه تولید خودروی 206 بود که البته پژو نیز مشکلاتی چون ایجاد محدودیت در داخلی‌سازی قطعات را ایجاد کرده بود.

آزادی با بیان اینکه با توجه به سطوح قیمتی، تیراژ تولید خودروهای خارجی که تحت لیسانس خودروسازان اروپایی در ایران تولید خواهد شد، بالا نخواهد بود، تصریح کرد: خودروسازان داخلی باید با رفع رسمی تحریمها نسبت به انتقال تکنولوژی برای کیفی‌سازی محصولات آتی خود اقدام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده