مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با بیان اینکه برجام آغازگر راه وبرنامه جدید در پیشرفت ایران اسلامی است گفت:سالانه ۹۰۰ هزار نفراز جوانان به بازار کار وارد می‌شوند که تنها ۲۰درصد جذب دستگاه دولتی و خصوصی می‌شوند ما بقی نیازمند کسب مهارت هستند.

 ۸۰درصد فارغ التحصیلان نیازمند کسب مهارت هستند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،حمیدرضا خانپور در گفت‌ وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به روزهای استراتژیک کسب و کار با ورود مهارت جدید در شرایط پسا تحریم گفت:ورود مهارت های جدید در شرایط پساتحریم به عنوان گشودن روزنه های استراتژیک کسب و کار محسوب می شود.

خانپور اجرای برجام را آغازگر یک راه و برنامه جدید در پیشرفت ایران اسلامی خواند و افزود: پس از برجام شاهد حضور صنایع و برندهای بزرگ جهانی در ایران هستیم به همین دلیل در تلاشیم با همکاری بخش خصوصی و کارآفرینان دوره‌های آموزشی و تخصصی برای آموزش و معرفی واحد‌های صنعتی بزرگ به جهان برگزار کنیم و از این طریق زمینه‌ رقابت و رونق اقتصادی را با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی فراهم سازیم.

وی با اشاره به روبه رو شدن بازار کار و تجارت ایران با وضعیتی جدید و تحولی شگفت‌انگیز، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی مناسب به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در زمینه آموزش های مهارتی زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان جویای کار و دانش‌ آموختگان را فراهم می کنیم و تربیت نیروهای انسانی ماهر و متخصص را جزو اولویت‌های کار خود قرار می دهیم.

مدیرکل استان تهران با اشاره به ورود سالانه حدود 900 هزار نفر از جوانان به بازار کار  گفت: 10 درصد از این تعداد آنها شاغل شده و ارتقای مهارت می یابند و 10 درصد دیگر در دستگاه ها و شرکت های دولتی جذب و مشغول کار می‌شوند و ما بقی باید با آموزش های مهارتی به کارآفرین در جامعه تبدیل شوند.

خانپور موسسات کارآموزی آزاد را امیران مهارتی فنی و حرفه ای یاد کرد و گفت:استفاده از تجارب نخبگان و امیران مهارتی بخش خصوصی زمینه ساز توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار جوانان خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده