علیرضا گرانپایه- سی و چهار دوره از جشنواره فیلم فجر می‌گذرد و اینبار هم مثل سال‌های گذشته، از یک قانون نانوشته در جشنواره تبعیت شده است. در چند سال گذشته تجربه نشان داده که سال‌های زوج جشنواره با کارگردان‌های اسم ورسم دار بیشتری روبه‌رو هستیم. نام‌هایی که اسم‌شان در جشنواره امسال، همه را ذوق زده کرده‌ است.

اژدها وارد می‌شود/زلزله در تهران

به گزارش قدس آنلاین در ادامه نگاهی انداختیم به 4 فیلم اشتها آور امسال که با نام ها و حواشی خود، توانستند ذهن مخاطبان را برای دیدن فیلم‌شان کنجکاو کنند.

رسوایی 2

خلاصه داستان: جوانی به نام کامبیز طی یک درگیری فیزیکی با پسری باعث کشته شدن او می‌شود. قرار است کامبیز در محوطه چیتگر اعدام شود. حاج یوسف برای گرفتن رضایت سراغ خانواده مقتول می‌رود ولی...

ده‌نمکی هیچگاه آن مرد دوست داشتنی و مورد علاقه داوران جشنواره فیلم فجر نبوده است. چه آن زمانی که با اخراجی ها 1 تنها یک سیمرغ نگاه مردمی را کسب کرد و چه آن زمانی که با رسوایی تنها چند کاندیدا برای سیمرغ را بدست آورد. حالا اما ده نمکی برای دومین قسمت از رسوایی به سراغ یک داستان فانتزی رفته است تا همه را با دیدن تیزر فیلم متعجب کند. زلزله در شهری که از گناه پر شده است به اندازه کافی کنجکاوبرانگیز است، حالا این را بگذارید در کنار نام هایی مثل اکبر عبدی و سحر قریشی تا متوجه شوید، حتما باید برای فروش این فیلم در گیشه حساب ویژه ای باز کرد. البته بعید است غیر از بازی اکبر عبدی، فیلم حرفی برای گرفتن سیمرغ داشته باشد.

 

سیانور

خلاصه داستان: قصه «سیانور» در دهه 50 می گذرد و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج است که در آن دوره زمانی به تصویر کشیده می شود.

اگر بخواهیم از ساخته جدید بهروز شعبی پیشبینی داشته باشیم،احتمالا باید برای سیانور چند سیمرغ کنار بگذاریم. کارگردانی که کار خود را با چندین و چند دستیاری فیلم آغاز کرده بود، به یکباره با دهلیز چنان نام خود را به عنوان یک کارگردان فیلم اولی مطرح کرد که حالا همه از ساخته جدید این کارگردان انتظار یک داستان چفت و بست دار دارند. از نکات جالب توجه این فیلم استفاده از دوربین فیلمبرداری نگاتیوی است، کاری که هر چند هزینه‌های فیلم را چند برابر کرده ولی بنظر می‌رسد به فضا دهه 50 فیلم کمک می‌کند. باید دید مثلث حامد کمیلی، هانیه توسلی و بابک حمیدیان می‌تواند به کمک کارگردانی بهروز شعیبی بیاد؟

عادت نمی‌کنیم

خلاصه داستان: درباره احمدرضا مقدم، استاد برجسته دانشگاه که به واسطه شک مهتاب، همسرش، مسیر تازه‌ای پیش رو خود می‌بیند. این شک در بستر خانواده ریشه می‌‎گیرد و به ارامی همه داشته‌های احمدرضا تحت الشعاع قرار می‌دهد.

مهمترین اتفاق عادت نمی‌کنیم را باید در انتخاب بازیگران این فیلم جستجو کرد، جایی که زوج دوست داشتنی و خاطره انگیز فیلم قرمر بار دیگر در کنار هم قرار گرفتند. محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی حالا باید به کمک یک کارگردان جوان شانس خود را برای درخشش دوباره امتحان کنند. ابراهیم ابراهیمیان که اولین ساخته‌اش با شکست در گیشه مواجه شد، حالا به دنبال بدست آوردن یک جایگاه محکم در بین کارگردان‌های جوان امسال است. اتفاق جالب دیگر، جایگزین شدن نام آااادت نمی‌کنیم به جای عادت نمی‌کنیم در لوگو فیلم بود، کاری به دلیل اعتراضاتی را به همراه داشت، کارگردان فیلم را به دفاع از کارش مجبور کرد.

اژدها وارد می‌شود

خلاصه داستان: دوم بهمن 1343 است. یک شورلت نارنجی رنگ از قبرستان باستانی می‌گذرد و به سمت کشتی به خاک نشسته‌ای میراند، داخل کشتی یک زندانی تبعیدی حلق آویز شده، روی دیوارهای کشتی، خاطرات روزانه خود را نوشته بود..

یکی از عجیب ترین فیلم‌های جشنواره امسال با حضور مانی حقیقی به عنوان کارگردان رقم خورده است. اژدها وارد می‌شود، همانطور که نامش عجیب است، خلاصه داستان عجیبی را هم روایت می‌کند. حقیقی امسال به غیر از این فیلم، 50 کیلو آلبالو را هم تولید کرد ولی ترجیح داد تنها برای فیلم اژدها وارد می‌شود خود، فرم جشنواره را پر کند. داستان فیلم تم وحشت دارد و تیزر آن هم این حس را به مخاطب القا می‌کند. امیر جدیدی، پدیده سال قبل جشنوراه، نقش اصلی فیلم مانی حقیقی را بازی می‌کند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده