رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اعلام دلایل رشد نرخ سکه و طلا در بازار داخلی، گفت: رونق بازارهای جهانی طلا و رشد نرخ آن، سبب افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی شده است.

گرم شدن بازار جهانی طلا، قیمت سکه را در ایران افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین، محمد کشتی آرای درگفت وگو با ایرنا، افزود: نرخ سهام در بازارهای جهانی در روزهای گذشته رشد مناسبی داشت و همین امرسبب شد تا بازار سهام نیز افزایش مطلوبی داشته باشد؛ این تحولات اقتصادی سبب شد قیمت طلا در این بازارها با کاهش مواجه شود.
وی ادامه داد: اما در روزهای گذشته روند در بازارهای جهانی معکوس شد به گونه ای که همه شاخص های اقتصادی روند منفی را در پیش گرفتند و در نتیجه سبب افزایش تقاضا در بازارهای جهانی طلا شدند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه، قیمت طلا در بازارهای جهانی در روزهای گذشته حدود 18 دلار افزایش یافته است، تصریح کرد: علاوه بر این نرخ ارز نیز در روزهای گذشته حدود 300 تا 400 ریال در بازار داخل با افزایش مواجه بوده و همین امر سبب شده تا نرخ سکه و طلا با افزایش مواجه شود.
کشتی آرای گفت: هرچند نرخ سکه شنبه گذشته حدود 9 میلیون و 340 هزار ریال بود اما این رقم امروز به حدود 9 میلیون 530 هزار ریال افزایش یافت؛ که نشانه افزایش 190 هزار ریالی قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید است.
وی، با بیان اینکه قیمت ها در بازار حبابی نیست، گفت: بازار طلا و سکه با التهاب مواجه نیست و قیمت ها مطابق با بازارهای جهانی است؛ ضمن اینکه میزان تقاضا در بازار نیز مناسب است.
به گزارش ایرنا، نرخ هر قطعه سکه طرح قدیم امروز در بازار معادل 9 میلیون و 500 هزار ریال، طرح جدید 9 میلیون و 530 هزار ریال، نیم سکه چهار میلیون و 770 هزار ریال، ربع سکه دو میلیون و 590 هزار ریال و سکه گرمی یک میلیون و 720 هزار ریال است.

برچسب‌ها

پخش زنده