وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفت: استان اصفهان از زیر ساخت های خوبی در زمینه ارتباطات برخوردار است و برای اجرای دولت الکترونیک بیش از سایر استان ها آمادگی دارد.

وزیر ارتباطات: اصفهان بیش از سایر استان ها برای اجرای دولت الکترونیک آمادگی دارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، دولت الکترونیک یا دولت دیجیتالی، به استفاده دولت از فناوری اطلاعات برای جابه جایی اطلاعات بین مردم، سازمان ها، بازار و ارکان دیگر دولتی گفته می شود.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز شنبه در آیین افتتاح فاز اول شرکت 'سپهر پلیمر سپاهان' و واحد جدید شرکت 'گلنور' با بیان اینکه استان اصفهان هم اینک به قطب صنعت کشور تبدیل شده است، افزود: امروز می توانیم ادعا کنیم که این استان از زیر ساخت بسیار خوبی در عرصه'آی تی' و 'سی تی'(مخابرات و اینترنت) برخوردار است.
وی با بیان اینکه شبکه انتقال اصفهان هم اینک حدود سه برابر شده است،گفت: شمار مشترکین اینترنت این استان از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون حدود 5.5 برابر افزایش پیدا کرده است.
واعظی افزود: پهنای باند اینترنت استان نیز نسبت به ابتدای کار دولت یازدهم 3.9 برابر افزایش یافته است.
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات با بیان اینکه پروژه های مختلفی در استان اصفهان برای افتتاح در دهه مبارک فجر تدارک دیده شده است، اظهار کرد: در این ایام طرح هایی با بیش از 850 میلیارد تومان پروژه در این استان به بهره برداری می رسد.
واعظی با بیان اینکه فناوری نسل چهارم تلفن همراه بسیار هزینه بر است، گفت: این پروژه ها از سال گذشته در شهرهای مختلف استان برای ورود نسل سوم تلفن همراه بطور کامل انجام شده و در برخی از شهرها نیز برای نسل چهارم تلفن همراه در حال انجام است.
وی گفت: توجه به شمار فارغ التحصیلان دانشگاهی و پارک های علم و فناوری در اصفهان، فعالیت گسترده ای را برای اشتغال جوانان این استان آغاز کردیم.
واعظی افزود: در این زمینه با دانشگاه مشغول مذاکره هستیم تا از محل 120 میلیارد تومان وام وجوه اداره شده، بخشی را برای تشکیل شرکت های دانش بنیان در استان اصفهان و تبدیل ایده ها به محصول تخصیص دهیم.
واعظی با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از اینگونه پروژه هاست،گفت: با افتتاح این پروژه ها علاوه بر برطرف شدن نیازهای داخلی و ایجاد اشتغال در استان، بازارهای خوبی برای صادرات نیز ایجاد خواهد شد .
وی گفت: طرح ارتباط با فیبرنوری بین شهرهای مختلف استان اصفهان آماده شده است.
واعظی همچنین اظهار داشت: دولت از طریق تسهیلات بانکی و کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت از پروژه های بخش خصوصی حمایت می کند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه سال آینده بعنوان'سال شکوفایی اقتصاد' عنوان شده است، افزود: امیدواریم این نوع فعالیت ها موجب تقویت صادرات و افزایش اشتغال شود و شکوفایی اقتصادی کشور را به همراه داشته باشد.
واعظی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهوری و هیات همراه به ایتالیا و فرانسه گفت: بعد از گشایشی که در اثر لغو تحریم ها بوجود آمد، در سفر رییس جمهوری به اروپا دو سند مهم در زمینه ارتباطات در ایتالیا و فرانسه امضاء شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون فضای خوبی برای همکاری با اروپا ایجاد شده است، افزود: نمایندگان 18 شرکت بزرگ 'آی تی'، 'سی تی' و 'فضایی' کشورمان، در این سفر رییس جمهوری را همراهی کردند.
به گزارش ایرنا، در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان اصفهان، فاز اول شرکت سپهر پلیمر واقع در شهرک صنعتی سه راهی مبارکه و واحد جدید شرکت گلنور در شهرک صنعتی اُشترجان به بهره برداری رسید.
شرکت سپهر پلیمر تولیدکننده فیلم پلی استر، فیلم سی سی پی، فیلم پلی آمید و کاغذ مصنوعی است .
شرکت کارخانجات سپهر پلیمر سپاهان در سال 1378 برای تولید فیلم های بسته بندی در زمینی به مساحت 150 هزار مترمربع بنا نهاده شد.
همچنین شرکت گلنور به منظور تامین بخشی از نیازهای صنعت برق کشور در سال 1372 تاسیس شد.
این شرکت با تولید محصولات چراغ های خیابانی 'ال ای دی' و چراغ های پارکی ال ای دی، یکی از تولیدکنندگان انبوه چراغ های خیابانی و روشنایی در ایران است.
شهرستان مبارکه در 50 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها