قدس آنلاین – رها واعظی: رییس جمهور آمریکا پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی بودجه ی امنیت سایبری را در آمریکا ارائه کرد.

 پیشنهاد اوباما برای طرح اقدام ملی امنیت سایبری و افزایش بودجه در این زمینه

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، رییس جمهور آمریکا به تازگی، طرحی با عنوان اقدام ملی امنیت سایبری پیشنهاد کرد و در این طرح خواستار بودجه ی 19 میلیارد دلاری برای تحول نظام کامپیوتری نهادها دولتی ایالات متحده و ارتقای امنیت سایبری این کشور در سطح وسیع شد.

اوباما اعلام کرد که انتظار دارد، حمایت گسترده یی از این طرح شود.

رییس جمهور آمریکا همچنین خواستار بودجه ی 3.1 میلیارد دلاری از کنگره، برای ایجاد تغیرر در ساختار سیستم های رایانه یی نهادهای دولتی کشورش شد و هشدار داد که در حال حاضر دولت آمریکا برای حفاظت از داده های مهم کشورش، تنها به سیستم های کامپیوتری بسیار قدیمی تکیه کرده است.

برخی از سیستم های مورد استفاده در سازمان های مرتبط با خدمات اجتماعی کشور آمریکا مربوط به سال 1960 می باشد و این مساله باعث آسیب پذیری چنین نهادهایی در برابر حملات سایبری می شود.

اوباما ابراز امیدواری کرد که با وجود اینترنت و دسترسی گسترده به تکنولوژی بتواند در این زمینه پیشرفت هایی برای کشورش فرآهم کند.

اوباما در یادداشتی که به تازگی در وال استریت ژورنال و همزمان با ارائه ی بودجه ی پیشنهادی سال 2017 ارائه کرده است، از ضرورت هماهنگی سیاست‌های مرتبط با امنیت سایبری در میان همه نهادهای مدنی سخن گفت و ۱۹ میلیارد دلار برای افزایش امنیت سایبری در تمامی نهادهای دولتی خواستار شد. این رقم در حدود ۳۵ درصد بیش تر از بودجه‌ یی است که سال گذشته به این حوزه اختصاص یافته بود.

در این بودجه به همکاری در میان سازمان‌های مدنی، ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی در ارتباط با سیاست‌گذاری‌های امنیت سایبری اشاره شده است.

طرح جدید اوباما برای ارتقای امنیت سایبری نهادهای دولتی کشور، با عنوان طرح اقدام ملی امنیت سایبری شناخته می‌شود و حاصل تلاشی هفت ساله برای ایجاد برنامه یی عملی، منسجم و گسترده در ارتباط با امنیت سایبری است.

اوباما وعده داد که مشکلات سایبری نسبتا سریع حل خواهند شد.

اقدامات پیش‌بینی شده در طرح اوباما شامل؛ آموزش بخش خصوصی و اقداماتی نظیر ارتقای رمزهای ورود و شناسه‌های معتبر برای داده‌های مالیاتی و همچنین دیگر مسایل مالی مرتبط با دولت خواهند بود.

برچسب‌ها

پخش زنده