قدس آنلاین / رها واعظی: معاون وزیر امور خارجه ی روسیه عنوان کرد: تشکیل ائتلاف اسلامی ضد تروریستی بدون حضور عراق، ایران و سوریه، ابهامات زیادی را ایجاد کرده است.

 تشکیل ائتلاف ضد تروریستی ابهامات زیادی دارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از صدای روسیه، میخاییل بوگدانوف، با اشاره به تشکیل ائتلاف ضد تروریستی، گفت: تشکیل این ائتلاف ضد تروریستی، بدون حضور عراق، ایران و سوریه که نقش اصلی را در مبارزه با تروریسم دارند، ابهامات زیادی به وجود آورده است.

وی افزود: مدت زیادی است که فعالیت تروریست ها از محدوده ی عراق خارج شده و وسعت یافته است.

معاون وزیر امور خارجه ی روسیه، با اشاره به اینکه این ائتلاف با هدایت آمریکا تشکیل شده است و حمایت های لازم را از بغداد نمی کند، اضافه کرد: این ائتلاف با عدم حمایت های موثر از بغداد در مبارزه با داعش، تردید زیادی برای مبارزان حقیقی تروریسم ایجاد کرده است.

بوگدانوف با اشاره به انتشار اهداف تشکیل ائتلاف ضد تروریستی که چندی پیش اعلام شده بود، اظهار کرد: در مجموع روش های مبارزه یی اعلام شده، دارای دوگانگی های واضحی است و همین امر باعث ایجاد ابهام در این زمینه شده است.

وی با انتقاد از ادامه ی کمک رسانی های مالی و استخدام تروریست ها اعلام کرد: این امر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در تضاد است و کمکی به ریشه کن سازی تروریسم نمی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده