رئیس جمهور مصر تاکید کرد که به توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی پایبند خواهد بود.

به صلح با اسرائیل پایبند خواهیم بود/"سیسی با نتانیاهو تماس تلفنی دارد"

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر که به ژاپن سفر کرده است، تاکید کرد که مصر به خاطر مسئولیت و جایگاهی تاریخی و منطقه‌ای خود پیشگاه برای پیشبرد مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی است و از هیچ تلاشی برای احیای روند مذاکرات متوقف شده سازش فروگذار نمی‌کند.

سیسی اظهار داشت که رنج و محنت فلسطینیان باید پایان یابد.

وی در ادامه تصریح کرد که صلح و امنیت در خاورمیانه زمانی محقق می‌شود که راه حلی برای مساله فلسطین ارائه شده و ملت فلسطین به خواسته‌های خود دست یابند.

عبدالفتاح سیسی عنوان کرد که منازعه فلسطینی - صهیونیستی همچنان اصلی‌ترین نزاع در کل خاورمیانه و عامل اصلی نبود آرامش و امنیت در منطقه است.

سیسی مدعی شد که مصر از هیچ تلاشی برای تحقق صلح و سازش در منطقه و دستیابی به راه حلی عادلانه برای مساله فلسطین دریغ نمی‌کند.

البته این در حالی است که مصر پس از کودتای نظامی و روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی همسو با دشمن صهیونیستی گذرگاه زمینی رفح، تنها کانال ارتباطی ساکنان نوار غزه با دنیای خارج را به روی آنان بسته و جز روزهایی محدود آن را بازگشایی نکرده است و از طرفی هم بیشتر تونل‌های واقع در مرز مصر و نوار غزه تخریب شده و ساکنان این منطقه از هر طرف به محاصره در آمده و حتی به ابتدایی ترین نیازهای خود نیز دست نمی‌یابند.

از سوی دیگر، شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که عبدالفتاح سیسی به صورت دوره‌ای و هر دو هفته یکبار با نخست وزیر اسرائیل صحبت می‌کند.

حازی سنتوف، خبرنگار امور عربی در شبکه 10 تلیویزیون رژیم صهیونیستی عنوان داشت که عبدالفتاح سیسی هر دو هفته یکبار با بنیامین نتانیاهو تماس می‌گیرد و با وی در مورد مسائل مطرح در برنامه همکاری استراتژیک و هماهنگی امنیتی گفتگو می‌کند.

وی عنوان داشت، علی رغم اینکه صلح میان مصر و اسرائیل سرد به نظر می‌رسد، اما همکاری امنیتی میان دو طرف با گذر زمان قوی‌تر و فشرده‌تر می‌شود.

این شبکه مصاحبه‌ای با حاییم کورین، سفیر اسرائیل در قاهره داشت که فاش کرد که سیسی چندین بار با وی دیدار کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده