۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 356690

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی خبر از پیوستن ایران به جمع ۱۵ کشور اصلی دارای فناوری فضایی داد و نوشت: ماهواره دوستی ایران آماده پرواز است.

ماهواره دوستی آماده پرواز است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، محمود واعظی در شبکه اجتماعی کلوب افزود: اکنون با افتخار اعلام می کنیم که با دستیابی جوانان و دانشمندان این مرز و بوم به دانش طراحی، ساخت و پرتاپ ماهواره به فضا، کشورایران، به جمع 15 کشور اصلی دارای فناوری صلح آمیز فضایی پیوسته است.
وی نوشت: اکنون نیزماهواره «دوستی» با فناوری بومی آماده پرتاپ است.
واعظی افزود: باید تاکید کنیم که هدف ما در دستیابی به این مهم علاوه بر اقتدار ملی، کسب دانش و تجاری سازی در حوزه فضا و ماهواره است و از این پس باید روی کاربردهای فناوری فضایی از مخابرات تا سنجش از دور در بخش هایی همچون مدیریت بلایای طبیعی، کشاورزی، محیط زیست و داده های سنجشی و مخابراتی متمرکز شد.
پیش از این، محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی ایران به برنامه های انجام شده در زمینه ساخت ماهواره تحقیقاتی بومی دانشجویی از سال های گذشته اشاره کرده و گفته بود، ماهواره های «رصد»، «نوید» و «دوستی» حاصل زحمت های انجام شده متخصصان داخلی است؛ همچنین توان پرتاب این ماهواره ها نیز اکنون حاصل شده و در همین زمینه ماهواره «دوستی» آماده پرتاب است.

برچسب‌ها

پخش زنده