معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به مصوبه امروز مجلس با این مصوبه ۶۰۰ هزار خانواده بازنشسته و مستمری بگیر نیروهای مسلح تحت پوشش بیمه عمر و حوادث نیروهای مسلح قرار می‌یرند.

۶۰۰ هزار خانواده بازنشسته و مستمری‌بگیر نیروهای مسلح تحت پوشش بیمه عمر و حوادث قرار می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سردار رضا طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران به مصوبه امروز مجلس در خصوص لایحه اصلاح قانون بیمه عمر و حوادث نیروهای مسلح گفت: با لایحه‌ای که امروز در مجلس مصوب شد، بیش از 600 هزار خانواده بازنشسته و مستمری‌بگیر نیروهای مسلح تحت پوشش قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: با نهایی شدن مصوبه امروز مجلس از سال آینده بازنشستگان و وظیفه‌بگیران نیروهای مسلح پس از دوران اشتغال نیز که تحت پوشش بیمه عمر و حوادث قرار داشته‌اند، می‌توانند در دوران بازنشستگی نیز با پرداخت نیم‌درصد از حقوق ماهانه خود و با اضافه شدن سهم دولت و صندوق بازنشستگی از پوشش بیمه عمر و حوادث دوران اشتغال در دوره بازنشستگی نیز برخوردار شوند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع برهمین اساس تصریح کرد: با استمرار بیمه عمر و حوادث در دوره بازنشستگی همانند دوره اشتغال، در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و فوت بازنشسته، خانواده مصدوم یا متوفی از غرامت صندوق بیمه عمر و بازنشستگی برخوردار می‌شوند.
سردار طلایی‌نیک در همین اساس گفت: این غرامت همانند فوت عادی مبلغ 4 برابر کل وجوهی خواهد بود که از حقوق شاغل و بازنشسته کسب شده و سهمی که دولت پرداخت کرده است، همچنین اگر فوت ناشی از ماموریت و خدمت باشد، این مبلغ تا 5 برابر خواهد بود و اگر شهادت باشد، تا 6 برابر از کل وجوه پرداخت شده به عنوان غرامت پرداخت می‌شود.
وی افزود: در خصوص نقص عضو نیز غرامت متناسب نقص عضو از 5 درصد تا 100 درصد برای آسیب‌ها محاسبه شده و پرداخت می‌شود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع خاطرنشان کرد: براساس قانون سال 1335 کارکنان نیروهای مسلح از مزایای بیمه عمر و حوادث برخوردار می‌شدند اما پس از اصلاحیه این قانون در سال 76 این قانون فقط شامل شاغلان و بازنشستگان پیش از موعد می‌شد که بتوانند 1.5 برابر سهم پرداختی خود و دولت را یکجا دریافت کنند و این بیمه شامل بازنشستگان نمی‌شد و از این سال تاکنون بازنشستگان از پوشش بیمه عمر و حوادث نیروهای مسلح خارج بودند که موجب نارضایتی این افراد شده بود اما با اهتمام مشترک دولت، وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح، این لایحه تقدیم مجلس شد و مجلس با رای قاطع آن را تصویب کرد.
وی در پایان گفت:‌ با این مصوبه مجلس بازنشستگان و وظیفه‌بگیران می‌توانند پس از بازنشستگی بتوانند در عضویت صندوق بیمه عمر و حوادث نیروهای مسلح قرار بگیرند و این موضوع عیدی خوبی بود که مجلس با پیشنهاد دولت و نیروهای مسلح به جامعه بزرگ نیروهای مسلح تقدیم کرد و امیدواریم این مصوبه سیر تایید و ابلاغ خود را طی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده