شهردار مشهد گفت: شهرداری مشهد ۱۱ هزار میلیارد تومان در نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی هزینه کرده است.

شهرداری مشهد ۱۱ هزار میلیاردتومان در نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی هزینه کرده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سید صولت مرتضوی ظهر امروز در دیدار با تولیت حرم حضرت علی(ع) اظهار داشت: نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم منور رضوی یکی از دستور کارهای اصلی شهرداری مشهد است و با جدیت این مسئله را دنبال می‌کنیم.
شهردار مشهد مقدس گفت: حدود 320 هکتار بافت فرسوده در اطراف حرم منور رضوی توسط شهرداری مشهد مقدس شناسایی شده و در حال نوسازی این بافت هستیم.
مرتضوی گفت: یکی از محتویات اصلی این طرح این است که خیابان‌های جدید در اطراف حرم منور رضوی احداث می‌شود و 8 ره باغ نیز به آن اضافه می‌شود.
شهردار مشهد مقدس با اشاره به اینکه توسعه فیزیکی حرم منور رضوی یکی از بزرگترین خدمات تولیت فقید آستان قدس رضوی بوده است خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مساحت حرم مطهر امام رضا(ع) 11 برابر افزایش یافته و امروز به حدود 42 هکتار رسیده است.
مرتضوی تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات بزرگ آیت‌الله واعظ‌طبسی توسعه فرهنگ وقف بوده است و امروز شاهد هستیم که موقوفات آن حضرت در داخل و خارج از کشور جزو برترین‌ها است.
وی افزود: تاکنون شهرداری مشهد در طرح نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی 11 هزار میلیارد تومان معادل 3.5 میلیارد دلار هزینه کرده است و پیش‌بینی می‌شود که بالغ بر 2 میلیارد دلار دیگر این طرح هزینه داشته باشد.
مرتضوی گفت: شهرداری مشهد آمادگی دارد که تمام تجربیات خود را در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده به‌منظور نوسازی بافت پیرامون اطراف حرم حضرت علی(ع) در اختیار مسئولان شهر نجف قرار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده