رئیس قوه قضائیه گفت: امروز بعد از ۳۷ سال شنیده می شود که برخی ها گفته اند اگر می خواهیم مشکلاتمان حل شود باید در چارچوب اقتصاد غربی ها پیش برویم و تمام ارزش های سیاسی و فرهنگی را که با خود می آورند بپذیریم.

 کسانی که به نظام اعتقادی ندارند طرف مشورت قرار نگیرند/ هنوز برخی می‌گویند برای حل مشکلات باید درچارچوب اقتصاد غرب پیش برویم!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال 95 با تبریک سال نو و تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) به مقام معظم رهبری و عموم مردم و آرزوی سالی توام با معنویت و برکت برای تمام مردم ایران گفت: امیدواریم سال جدید سالی پربرکت و توام با الطاف خاصه الهی و سالی سرشار از تلاش و کوشش مردم و مسئولان در رسیدن به اهداف و آرمان های الهی انقلاب اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور باشد و هر آنچه که از عنایات الهی مقدور و میسور است عاید مردم عزیز ایران شود.

تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)
رئیس قوه قضاییه با تبریک میلاد مسعود حضرت صدیقه کبری (س) و با اشاره به همزمانی فرارسیدن سال نو با میلاد آن حضرت، ابراز امیدواری کرد این اقتران مبارک مجالی و وسیله ای برای زدودن پرده های غفلت و تمسک به معنویت از طریق توجه به ائمه اطهار (ع) بویژه ام الائمه حضرت فاطمه(س) شود.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: حضرت زهرا (س) در واقع تفسیر آیه نور است و هر آنچه که از وجود با برکت ائمه اطهار(ع) در این عالم نصیب ما شده به واسطه ایشان بوده است. 
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه «باید قدردان نعمت ولایت باشیم و برای بهره مندی از معنویت و روحانیت اهل بیت (ع) تلاش کنیم» افزود: باید شاکر باشیم که در امتی قرار گرفته ایم که می توانیم با توسل به ائمه اطهار(ع) و بهره مندی از معنویت و روحانیت آنان، به انوار الهی دست یابیم و لذا باید همواره شاکر و قدردان این موهبت باشیم.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه «در روزگاری قرار گرفته ایم که اسباب غفلت بیش از بیش فراهم است» تاکید کرد: توسل به ائمه اطهار(ع) و توجه به نورانیت آنها بویژه ام الائمه النجبا راهی تضمین شده برای شکافتن این غفلت ها است.
رئیس قوه قضاییه گرایش بیش از حد به مادیات و گسترش مصرف گرایی در جهان امروز از طریق توسعه وسائل ارتباطی از جمله تلفن های همراه، رایانه ها و انواع رسانه ها را از مصادیق و بسترهای ایجاد غفلت در انسان های معاصر برشمرد و تصریح کرد: امروزه بازار غفلت ها به شدت گرم است و ظهور پدیده های جدید و مصرف گرایی، موجب بی توجهی به عالم معنا و باطن واقعیت های عالم شده است و در این روزگار عجیب غفلت ها، بهره مندی از الطاف خاصه ربوبی نیازمند اسباب قوی است و از جمله این اسباب، توسل به  ائمه معصومین(ع) است.
تبریک یوم الله 12 فروردین
آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران گفت: یوم الله 12 فروردین روز تجدید  و احیای فهم قرآنی و اسلامی در جهان و معرفی یک نظام و الگوی سیاسی نوین مبتنی بر مردم سالاری دینی بود.
رئیس قوه قضاییه استقرار حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را بر اساس فکر بلند و دور اندیش حضرت امام (ره) در توام بودن جمهوریت و اسلامیت در نظام جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: چنین نظام سیاسی نوینی در جهان، هم در برگیرنده آرمان ها و احکام نورانی اسلام و هم در برگیرنده آرای مردم بود؛ پدیده ای که تحلیلش برای اندیشمندان غربی بسیار دشوار است.
آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه «امروز به اذعان دوست و دشمن، جمهوری اسلامی ایران قدرتمندتر از همیشه به راه خود ادامه می دهد» دلیل توطئه ها و فشارهای دشمنان علیه این نظام را مقاومت و پایمردی مردم و مسئولان ایران در راه تحقق احکام و آرمان های اسلامی دانست و گفت: در پرتو الطاف الهی و رهبری های مدبرانه رهبر معظم انقلاب، این نظام در مسیر توسعه و تکامل خود، سربلندتر از همیشه حرکت خواهد کرد.
لزوم توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری
رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال، این سخنان را حاوی نکات بسیار مهم و قابل توجه برای مردم و بویژه مسئولان دانست و خواستار توجه به هشدارهای جدی مقام معظم رهبری درخصوص نفوذ دشمن، بد عهدی آمریکایی ها و توجه به اصول ترسیم شده در بحث اقتصاد مقاومتی شد و تاکید کرد: سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال درباره بدعهدی آمریکایی ها و قیچی دو لبه دعوت به همراهی با آمریکا و تسلیم نسبت به خواسته های آنان و یا پذیرش فشارها و تهدیدهای آنان علیه جمهوری اسلامی ایران به خوبی نشان داد که تنها راه حرکت و پیشرفت، تن دادن به فشارها و تهدیدهای دولت آمریکا نیست و مردم شریف ایران با حرکت در مسیر عزت و اقتدار ملی خود و توجه به اصول اقتصاد مقاومتی در کنار اتکا به نیروهای درونی کشور و استعدادهای جوان خود، هرگز از آرمان های اسلامی عقب نخواهد نشست.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه «متاسفانه بر حسب پاره ای گزارش ها، برخی گفته اند که برای پیشرفت و توسعه اقتصادی چاره ای نداریم جز اینکه به سمت پذیرش الزامات و قواعد غربی ها در همه امور حرکت کنیم» بر نادرست بودن چنین افکاری و غیر منطبق بودن آن با اهداف و مسیر انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: کسانی که از بیخ و بن به جمهوری اسلامی ایران و مبنای فکری آن که معتقد است اسلام برای اداره جامعه و توسعه و پیشرفت نسخه و سخنی نو دارد؛ اعتقادی ندارند نباید مجال پیدا کنند و نباید در این نظام الهی فرصتی برای مشورت به آنان داده شود.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه جدی گرفتن مسئله نفوذ از سوی مقام معظم رهبری و هشدار درباره آن به تمام مسئولان تا حدی ناشی از سخنان، مقالات و ادعاهایی از سوی برخی افراد است که معتقدند دین امری خصوصی است و برنامه ریزی اجتماعی و اقتصادی و اداره جامعه باید از قلمرو دین خارج باشد، تصریح کرد: تمام مسئولان و بویژه مسئولان اجرایی کشور باید هشدارهای مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و بدانند که یکی از زمینه های جدی نفوذ دشمنان، تاثیر آنان بر تغییر ذهنیت مسئولان ما و تلاش برای پذیرش نسخه های غربی توسعه است.
آیت الله آملی لاریجانی با خطرناک توصیف کردن افکار عده ای در پذیرش نسخه ها والگوهای غربی و با تاکید بر اینکه بروکرات های قبل از انقلاب نیز همین حرف ها را می زدند گفت: حرف ما این است که اسلام سخن نویی دارد و جمهوری اسلامی ایران می تواند با تکیه بر الگوی اسلامی خود و البته تلاش و جهاد مردم و مسئولان، به اهداف مدنظر در قانون اساسی و آرمان های الهی خود دست یابد.
رئیس دستگاه قضا در پایان بر حمایت دستگاه قضایی از تلاش های دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی و حمایت از  سرمایه گذاری های قانونی تاکید کرد و افزود: قوه قضاییه در هر بخشی که بتواند به تحقق اصول اقتصاد مقاومتی، تامین امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری و برخورد با مفاسد کمک خواهد کرد و معتقد است برخورد جدی با مفاسد اقتصادی باید با حمایت از سرمایه گذاران در چارچوب قانون توام شود تا آنان بتوانند تمام توان خود را برای به گردش در آوردن چرخ اقتصاد کشور به میدان بیاورند.
در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال 95 بحث و بررسی درباره پیش نویس طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی ادامه یافت و موادی از این طرح به تصویب رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده