قدس آنلاین/همدان: به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه اوضاع آب ۵ کلانشهر کرمان، بوشهر، شیراز، مشهد و همدان در تابستان ۹۵ قرمز است گفت: بارش‌های اخیر باعث خروج بندرعباس از تنش آبی شد.

۵ کلانشهر ایران در وضعیت قرمز ، کم آبی تابستان ۹۵ قرار دارند

وی در ادامه گفت: پیش از این ۶ کلانشهر کشور دارای وضعیت تنش آبی بودند که با توجه به بارش‌های اخیر شهر بندرعباس از تنش آبی خارج شد. 
میدانی ، خاطرنشان کرد:طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آبی کشور کماکان در راس برنامه‌های وزارت نیرو قرار دارد تا ما این وضعیت نابه‌سامان منابع آب زیرزمینی را ساماندهی کنیم.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا یادآور شد: با توجه به بارش‌های خیلی خوب اخیر در حوضه سد شمیل و نیان و سد میناب حدود ۴۰ میلیون مترمکعب آب به منابع آب این سدها افزوده شد که مشکلات تامین آب تابستان بندرعباس را تا حدودی مرتفع کرده است.
وی با اعلام اینکه شهرهای کرمان، بوشهر، شیراز، مشهد و همدان همچنان در وضعیت تنش منابع آبی هستند تصریح کرد: در کوتاه‌مدت طرح‌های بزرگی برای رفع مشکلات این شهرها نمی‌توان اجرا کرد، ولی همه  تلاش‌ها و اقدام‌های اضطراری در حال انجام است تا مردم این شهرها با مشکلات جدی مواجهه نشوند.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در خصوص اولویت‌های این بخش در سال ۹۵ گفت: اگر در اجرای طرح احیاء ذخایر آب موفق شویم تحولی در روش‌های مدیریت منابع آب کشور است و بقیه برنامه‌های ما در قالب برنامه های میان‌مدت و بلندمدت طراحی شده است.
میدانی یکی از برنامه‌های مهم طرح تعادل‌بخشی منابع آب را برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: ما برای این موضوع در سطح ملی یک مشاور انتخاب کردیم تا با روش‌های علمی نسبت به ارتقای آگاهی عمومی و مدیریت مصرف بپردازیم.
وی با تاکید بر اینکه در برنامه ششم به صورت ویژه به موضوع آب پرداخته شده است تاکید کرد: این موضوع برای ما اهمیت دارد و از سوی دیگر مسئولیت ما را سنگین می‌کند. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از مردم خواست که با همکاری یکدیگر بهره‌وری آب را افزایش داده و در مصرف صحیح آب تلاش کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده