معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با مثبت ارزیابی کردن طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) گفت: بر همین اساس سازمان محیط زیست این طرح را در برش سالانه برنامه های خود قرار داده است.

طرح کاهش آلودگی هوا در برش سالانه برنامه های محیط زیست

به گزارش قدس آنلاین،سعید متصدی در گفت و گو با  برنا اظهار کرد: طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) سیستم مدیریت بسیار خوبی است که می تواند در هسته های مرکزی شهرها به خصوص در شهر تهران نقش موثری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.
وی افزود: این طرح در شورای عالی ترافیک مطرح و بررسی شده و تقریبا همه اعضا آن را قبول داشتند. بر همین اساس برای اینکه اجرای طرح کاهش تسریع پیدا کند بخش های بسیاری را در برش سالانه برنامه ای به آن اختصاص داده ایم.

متصدی ابراز امیدواری کرد که بتوان این طرح را بعنوان بخشی از برش یک ساله به اجرا گذاشت. هرچند به گفته او تغییراتی در زمینه معاینه فنی و سوخت در این طرح اضافه شده است. به عنوان مثال خودروهایی که آلاینده باشند حتی اگر معاینه فنی هم داشته باشند بر اساس این طرح نمی توانند وارد محدوده تعیین شده بشوند.

 وی یادآور شد: قصد داریم نگاه دیگری به طرح کاهش آلودگی هوا داشته باشیم. نگاهی که بتواند در کوتاه مدت مشکلات مربوط به آلودگی هوا را کاهش دهد.

معاون انسانی سازمان محیط زیست تاکید کرد: با این وجود برای کاهش آلودگی هوا برنامه های دیگری از جمله از رده خارج کردن اتوبوس ها و مینی بوس های فرسوده و ساماندهی صنایع را نیز به طور مفصل در دستور کار داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده