معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت گفت: رسیدگی به ۲ هزار واحد تولیدی با ۱۸۴ هزار فرصت شغلی در دستورکار است.

۷هزار واحد تولیدی غیر فعال هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حمید پورمحمدی معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت امروز در همایش تقسیم کار ملی و منطقه‌ای برای افزایش تولید ملی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در سازمان مدیریت برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ارتقای توان تولید است، اظهار داشت: موضوع امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی و رونق صنایع کوچک و متوسط در نشست تخصصی به رونق تولید بحث و بررسی شد و یکی از مباحث بسیار مهم، تأمین مالی پروژه‌ها بوده که برای هر طرح، بسته‌های پشتیبان تهیه شده است.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت چهار برنامه ملی داریم و یکی از آنها در مورد صنایع کوچک است.

وی با اشاره به اینکه 87 هزار واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده در کشور وجود دارد، اظهار داشت: 37 هزار واحد در نواحی و شهرک‌های صنعتی و 50 هزار واحد نیز خارج از این نواحی هستند. امروز تمرکز روی واحدهای موجود در نواحی و شهرک‌ها بود و باید برای آنها برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت تأکید کرد: از 37 هزار واحد تولیدی 30 هزار فعال و 7 هزار آن غیرفعال هستند که از این تعداد نیز 3 هزار واحد متوقف بوده که سرانه اشتغال آنها 20 نفر است که در صورت حمایت، بالغ بر 7 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

به گفته پورمحمدی، امسال رسیدگی به 2 هزار واحد تولیدی در دستورکار است که این تعداد می‌توانند 184 هزار فرصت شغلی برای کشور فراهم کند.

برچسب‌ها

پخش زنده