با پخش نوزدهمین قسمت از سریال تلویزیونی معمای شاه، میهمانی باشکوه دربار پهلوی برای ثریا اسفندیاری همسر دوم محمدرضا نمایش داده می‌شود. همچنین در این قسمت، به ماجرای آشنایی «پروین غفاری» با شاه ایران اشاره خواهد شد.

 میهمانی باشکوه محمدرضا برای ثریا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،‌ پخش این سریال تلویزیونی پس از یک ماه وقفه از جمعه این هفته آغاز می شود و بینندگان در قسمت نوزدهم شاهد اتفاق های مختلفی خواهند بود که بخشی از آن به زندگی شخصی محمد رضا مربوط می شود. دومین پادشاه پهلوی در طول دوران سلطنت خود، معشوقه‌های مختلفی داشت که یکی از آن‌ها «پروین غفاری» است. مرحوم غفاری در سال‌های پس از انقلاب کتابی با عنوان «تا سیاهی در دام شاه» منتشر کرد که حاوی خاطرات وی با پادشاه پهلوی بود. او تیرماه سال 1392 درگذشت و در قسمت پیشین معمای شاه با ایفای نقش وی توسط «آرام جعفری»، بخش‌هایی از زندگی وی مورد توجه سازندگان معمای شاه قرار گرفت. حالا در قسمت نوزدهم این سریال که جمعه 21 اسفند ماه پخش خواهد شد، جزئیات بیشتری از آنچه میان وی و پادشاه پهلوی گذشته به تصویر کشیده خواهد شد.

همچنین در این قسمت شاهد ادامه آشنایی محمدرضا با ثریا اسفندیاری خواهیم بود. ثریا پس از حضور در کاخ پادشاهی، از سوی محمدرضا برای پاسخ به خواستگاری تحت فشار قرار داده شده است. ثریا بیمار است و محمدرضا فرصت اندکی برای پاسخگویی او تعیین کرده است.

این سریال ۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» در سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است. ۸۰ بازیگر اصلی، ۵۲۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.

معمای شاه به‌مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ هم‌زمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد. علاقه‌مندان علاوه بر رسانه‌های عمومی و رسمی می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این سریال را از طریق سایت رسمی معمای شاه به نشانی www. moamaeshah. ir، صفحه رسمی این سریال در اینستاگرام به نشانی moamaeshahofficialtv و کانال رسمی سریال در تله گرام به نشانی https: //telegram. me/moamaeshah دنبال کنند.

زمان پخش و تکرار معمای شاه

این سریال جمعه‌شب‌ها ساعت ۲۲ به‌صورت هم‌زمان از شبکه یک سیما و شبکه HD پخش و در این زمان‌ها تکرار خواهد شد:

1.      بامداد شنبه ساعت: ۳۰/1 شبکه یک سیما

2.      روز شنبه هر هفته: ساعت ۳۰/9 و ۴۰/14 شبکه یک سیما

3.      روزهای دوشنبه: ساعت ۴۵/19 شبکه یک سیما

4.      روزهای پنج‌شنبه: ساعت 40/17 شبکه سه سیما

برچسب‌ها

پخش زنده