رئیس‌جمهور ارمنستان در اولین روز از آتش‌بس شکننده با آذربایجان، از جامعه بین‌الملل خواسته قره‌باغ که بخشی از خاک آذربایجان است را به عنوان منطقه‌ای خودمختار به رسمیت بشناسند.

دنیا خودمختاری قره باغ را به رسمیت بشناسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، تنش‌های خونین میان ارتش آذربایجان و ارمنستان امروز تا حدود زیادی آرام گرفت و رهبران منطقه‌ای از جمله «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در تماس تلفنی با رهبران این دو کشور متخاصم، طرفین را به خویشتنداری و پرهیز از افزایش تنش‌ها فرا خوانده‌اند.

در همین حال اما «یورو نیوز» گزارش داده که «سرژ سرکیسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان از دیگر کشورهای جهان خواسته که منطقه مورد مناقشه یعنی «ناگورنو قره‌باغ» را که از نظر تقسیمات بین‌المللی جزء خاک آذربایجان است را به عنوان منطقه‌ای «خودمختار» به رسمیت بشناسند.

بر اساس این گزارش، در این اولین بیانیه رئیس‌جمهور ارمنستان پس از آتش‌بس که در برلین، پایتخت آلمان رسانه‌ای شد، سرکیسیان همچنین آذربایجان را به دامن زدن به آتش درگیری‌ها در منطقه متهم کرد.

سرژ سرکیشیان که امروز میهمان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بوده، در میان خبرنگاران گفت: «با نقض آتش‌بس، تلاش‌های 20 ساله جامعه ملل (برای صلح) نادیده انگاشته شد و آذربایجان با حمله نظامی گسترده، منطقه (قره‌باغ) را به کانون تهدید امنیت اروپا تبدیل کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده