مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان گفت: عملکرد حوزه علمیه خراسان در دوره مدیریت مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی مورد رضایت مقام معظم رهبری بود.

عملکرد حوزه علمیه خراسان مورد رضایت مقام معظم رهبری بوده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌‎الاسلام علی‌اکبر فرجام ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر و اعضای هیئت مدیره حوزه علمیه خراسان، اظهار داشت: در 13 خرداد سال 1375 به عنوان دبیر شورا و مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان فعالیت‌های خود را مبتنی بر 4 اصل رهنمودهای مقام معظم رهبری و مدیریت عالی حوزه علمیه خراسان، بهره‌گیری از نظرات اساتید و فضلا با تمام گرایش‌ها، رعایت اصل همگرایی و هم‌افزایی و حفظ و ارتقاء پیشینه و جایگاه حوزه علمیه خراسان آغاز کردم.
وی افزود: فضای همدلی، اٌنس و برادری در جلسات شورای حوزه علمیه خراسان در این مدت کاملاً مشهود بود و در کمیسیون‌های 5 گانه و شورای علمی حوزه این همگرایی وجود داشت و فضای صمیمیت و همگرایی در این مجموعه نمایان بود.
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: عملکرد حوزه علمیه خراسان در دوره مدیریت مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی مورد رضایت مقام معظم رهبری بود و ایشان نگاه ویژه‌ای به این مجموعه دارند و معظم‌له بر استقلال حوزه علمیه خراسان تأکید داشتند.
عاملی تصریح کرد: ایشان سه اصل در سال 1374 تأکید فرمودند که شامل حفظريال ترمیم و بالندگی حوزه علمیه خراسان بود و حفظ حوزه‌ها جای نگرانی نداشت و موضوع ترمیم مطرح بود.
دبیر شورای حوزه علمیه خراسان بیان کرد: در بخش پژوهشی بیش از 320 پایان نامه فاخر دفاع شد و 158 پایان نامه هم در حال تدوین است و در این رابطه رشد 8 درصدی آثار و پژوهش در حوزه علمیه خراسان را شاهد بودیم و همواره در حوزه قرآنی رتبه نخست کشور را داشتیم.
فرجام گفت: سند 20 ساله حوزه علیمه خراسان و نظام جامع آن تدوین شده و برنامه 5 ساله اول این مجموعه هم تدوین شده است
وی افزود: در بخش خدماتی و رفاهی بیش از 102 هزار متر مربع فضای مدرسه احداث شده و 1032 واحد مسکونی نیز به بهره‌برداری رسید.
مدیر اجرایی حوزه علمیه خرالسان عنوان کرد: رسالت مقام معظم رهبری در سورای عالی حوزه بحث شکوفایی ظرفیت‌ها بوده است و در دوره مسئولیت 1700 روزه‌ام تلاش شد که خواسته معظم‌له را محقق کنیم و همه ما باید تلاش کنیم تا به فرمایش ایشان در دوره جدید حوزه علمیه خراسان جامه عمل بپوشانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده