آیت الله آملی لاریجانی گفت: اگر آمریکایی ها گمان می کنند که می توانند با برجام های دو، سه و چهار و ... ماهیت سیاست خارجی و سپس ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهند سخت در اشتباه هستند.

برخی در داخل فکر می کردند که اگر برجام حل و فصل شود همه مشکلات حل خواهد شد / آمریکایی ها گمان می کنند که می توانند با برجام های دو، سه و چهار ماهیت سیاست خارجی ما را تغییر دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز  مسئولان عالی قضایی با تبریک حلول ماه رجب و اعیاد شریف این ماه، تسلیت شهادت امام هادی(ع) و ابراز امیدواری نسبت به بهره مندی از برکات ماه رجب به اظهارات چند روز اخیر وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایران و برخی کشورهای منطقه اشاره کرد و با «نا مربوط خواندن» این سخنان گفت: وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی بسیار نامربوط ادعا کرده است که جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنگ افروزی می کند و در مقابل، عربستان جزو کشورهای پیشتاز صلح در منطقه است!

رئیس قوه قضاییه وارونه ساختن حقایق از سوی آمریکا را موجب تعجب دانست و با تاکید بر اینکه «گویی الفاظ معانی خود را از دست داده اند» گفت: کشوری که با استفاده از بمب ها و سلاح های آمریکایی هزاران انسان بی گناه را در یمن به شهادت رسانده و این همه جنایت مرتکب شده است چگونه پیشتاز صلح است؟
آیت الله آملی لاریجانی به نقش آمریکا و برخی کشورهای منطقه در ایجاد گروه تروریستی داعش اشاره کرد و افزود: باید پرسید نفتی که گروه داعش به راحتی می فروشد آیا به دور از چشم شما است؛ این نفت و در کنار آن اموال فرهنگی و باستانی و میراث فرهنگی عظیم کشور سوریه و عراق که توسط داعش و تروریست های دیگر به یغما رفته است در مرئی و منظر شما چگونه خرید و فروش می شود؟

رئیس دستگاه قضا به شرایط سخت جمهوری اسلامی ایران در فروش نفت خود به دلیل تحریم و توطئه آمریکا علیه ایران و فشار به کشورهای مختلف برای منع انجام معامله نفتی با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در جریان تحریم های ایران برای اینکه کشور ما به هیچ میزان از درآمد نفتی دست پیدا نکند بسیاری از کشورها را از معامله با ایران منع کردید حال چگونه است که نمی توانید مسیر ارتزاق یک گروه تروریستی بسیار خطرناک را بگیرید.
رئیس قوه قضاییه افزود: آمریکایی ها به خاطر کشته شدن یکی دو نفر سر و صدا راه می اندازند اما در برابر هزاران نفر که در عراق و سوریه شهید شده اند سکوت می کنند و کشورهای حامی و بانی داعش را پیشرو صلح معرفی می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به نقش امپراطوری رسانه ای غرب و کشورهای سلطه در وارونه جلوه دادن حقایق اظهار کرد: آمریکا آیا فکر می کند که دنیا به خواب رفته است و همه کشورها و مردم دنیا تابع حرف های غیر واقعی و وارونه آنها هستند؟
رئیس قوه قضاییه با ابراز تاسف از سخنان وزیر امور خارجه آمریکا و با تحسین سخنان استیضاح گونه وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این اظهارات، حمایت از محرومان و مستضعفان را از اولویت های اصولی جمهوری اسلامی ایران و سیاست خارجی دانست و گفت: حمایت از مستضعفان، محرومان و مظلومان جهان از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و سیاست خارجی کشور نمی تواند از این اصول عبور کند.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: اگر آمریکایی ها گمان می کنند که می توانند با برجام های دو، سه و چهار ماهیت سیاست خارجی و سپس ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهند سخت در اشتباه هستند و باید بدانند که مسئولان و مردم ما در چارچوب قانون اساسی به دنبال ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی هستند و از آن دست بر نخواهند داشت.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پیش از برجام همواره نسبت به اهداف و سیاست های آمریکا اظهار تردید می کردند و اکنون همگان به سیاست های متناقض و غرض آلود آمریکایی ها پی برده اند، گفت: مقام معظم رهبری به خوبی و با قاطعیت بحث برجام های دو و سه را کاملاً طرد کردند و استقلال کشورمان را نشان دادند.
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: متاسفانه جهان دولت های سلطه جهانی نیست که زبان حق و عدالت را بشنود و بپذیرد و در این میان دولتمردان آمریکایی نیز زبان حق را نمی شنوند و باید با زبان قدرت با آنان سخن گفت؛ از این رو حتی اگر قرار باشد در برهه ای از زمان مذاکره ای صورت گیرد باید به پشتوانه «اقتدار و قدرت» باشد.

آیت الله آملی لاریجانی «اقتدار و امنیت» مثال زدنی جمهوری اسلامی ایران را در گرو «وحدت و همزبانی» مردم و مسئولان و تکیه بر ارزش های الهی و پایبندی به قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری توصیف و ابراز امیدواری کرد، همه مردم و مسئولان با تکیه بر همدلی و وحدت در چارچوب قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنند.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و نقش این رویکرد در مقابله با توطئه های دولت های سلطه گر گفت: برخی در کشور گمان می کردند که اگر مسئله برجام حل و فصل شود همه مشکلات حل خواهد شد؛ اما چنین تفکری صحیح نیست و پیشرفت و توسعه و حل مشکلات در گروی تکیه بر توان داخلی و اتکا به قدرت و استعدادهای کشور است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: همه قوا و دستگاه ها باید به دولت محترم در انجام وظایف مهم خود در قبال تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند و قوه قضاییه هم به سهم خود در تحقق این مسئله مهم، تمام توان خود را در حمایت از سرمایه گذاری صحیح در چارچوب قوانین به کار خواهد گرفت.
رئیس دستگاه قضا یکی از ابعاد بسیار مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی را مقابله با مانع تراشی ها در مسیر روان سازی تولید و سرمایه گذاری های قانونی برشمرد و با تاکید بر اینکه قوه قضاییه در این راه می تواند وارد عمل شود به سازمان بازرسی کل کشور دستور داد براساس وظایف خود در این باره اقدام کند.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور باید آنچه را که سد راه و مانع انجام سرمایه گذاری های صحیح و قانونی است بررسی کند و اگر کسی تخلفی کرد او را از طریق دادگستری و مراجع قضایی تحت تعقیب قرار دهد.
رئیس قوه قضاییه برداشتن موانع از سر راه تولید و سرمایه گذاری را یکی از مهمترین راه های پیشبرد پروژه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: البته وظیفه اصلی در این خصوص بر عهده دولت است و قوه قضاییه نیز در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش سوم سخنان خود با تبریک فرارسیدن ماه رجب و تاکید بر لزوم توجه به مواهب و ادعیه این ماه شریف و توفیق در بهره مندی از برکات و مواهب آن، ماه رجب را «ماه رحمت، استجابت دعا، تضرع و فرصتی مغتنم برای تزکیه نفس و نزدیکی به خداوند متعال» توصیف کرد و گفت: اهل ا... همواره پیش از ماه رجب، خود را برای ورود به این ماه آماده می کنند و منتظر فرا رسیدن آن هستند و مردم را نیز به بهره مندی از این ماه شریف دعوت می کنند.
رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) درباره عظمت و برکات ماه رجب و نتایج توجه مومنان به این ماه اظهار کرد: در این روایت تعابیر بسیار عجیبی از بزرگی، عظمت و مواهب و آثار شگرف ماه شریف رجب ذکر شده است.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه «ما نباید این مواطن و این زمانهای خاص دعا و تضرع را از دست بدهیم و بر حسب توان خود باید از آن برای رسیدن به اهداف عالی انسانی، قرآنی و الهی استفاده کنیم» افزود: بر اساس این روایت در آسمان هفتم ملکی قرار داده شده که به او داعی گفته می شود؛ فاذا دخل شهر رجب ینادی ذلک الملک کل لیله منه الی الصباح؛ طوبی للذاکرین، هنگامی که ماه رجب داخل می‌شود آن ملک هر شب تا به صبح این مطلب را القا می‌کند که «طوبی للذاکرین» خوشا به حال ذاکران، «طوبی للطائین» خوشا به حال آنها که مطیع حق تعالی هستند.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: در ادامه این روایت از قول خداوند می فرماید؛ «انا جلیس من جالسنی» من همنشین کسی هستم که با من مجالست کند و «مطیع من اطاعنی». مطیع کسی هستم که اطاعتم کند، «غافر من استغفرنی» بخشنده گناهان کسی هستم که استغفار کند «الشَّهْرُ شَهْرِی» این ماه، ماه من است و« الْعَبْدُ عَبْدِی» بنده هم بنده من است  «وَ الرَّحْمَةُ رَحْمَتِی» رحمت هم رحمت من است؛ فمن دعانی فی هذا الشهر اجبته، پس هر کس در این ماه مرا بخواند اجابتش می‌کنم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه وعده خداوند به انسان در استجابت دعا خلل ناپذیر است ماه رجب را فرصتی مناسب برای مستجاب شدن حوائج مومنان دانست وگفت: در این ماه شریف به حق تعالی باید عرض کنیم که شما هرگز تخلف در وعده نمی کنید و امر فرموده اید به دعا و اجابت آن «فمن دعانی فی هذا الشهر أجبته، ومن سألنی أعطیته»، هر کس از من سوال کند و بخواهد، اعطا می‌کنم و «من استهدانی هدیته» و هر کس از من هدایت بخواهد، هدایتش می‌کنم و«جعلت هذا الشهر حبلا بینی و بین عبادی» این ماه را ریسمانی بین خودم و بندگانم قرار دادم "فمن اعتصم به وصل الیّ"  هر کس به این ریسمان چنگ بیندازد به من می‌ رسد.

آیت الله آملی لاریجانی عبارت «و جعلت هذا الشهر حبلا بینی و بین عبادی» را عبارتی عجیب و فرصت و غایتی برای آمال عارفین توصیف کرد و افزود: مرحوم ملکی بعد از اینجا خودش شروع می‌کند به مناجات کردن و می‌گوید؛ «و یا حَسرَتَنا عَلی ما فَرَّطنا فِیها» حسرت بر آن وضعی که ما داریم و بر آن تفریطی که در جنب خداوند انجام دادیم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه «ما این فرصت‌ها را نباید از دست بدهیم» گفت: مشکل این است که حجاب ها، محبت دنیا، محبت مشاغل و پست‌ ها و گرفتاری های روزمره نمی‌گذارد که فکر ما به جای اصلی متمرکز بشود.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: علمای نجوم تلاش می‌کنند یک ستاره فروزان را که با ما میلیونها سال نوری فاصله دارد پیدا کنند، بعد هم خوشحال می شوند که یک ستاره پرفروغ پیدا کرده اند در حالی که حق متعال که نور السموات والارض است کنار ماست، تلألو می‌کند و تمام نورهای عالم از اوست، آنوقت ما تمام شب ها و روزها بی‌توجه از کنار آن می گذریم و به فکر نیستیم و غفلت می کنیم از اینکه حق تعالی می‌گوید اگر به ریسمانی که بین من و تو است متصل شوید به من می‌رسید.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم مراقبت دائمی انسان از خود برای وصول به حق‌ افزود: اگر این فکر را دائماً مراقبت کنیم و بپرورانیم؛ آنوقت محبت حق تعالی کم کم در دل انسان می‌جوشد و به تعبیر بزرگان اهل معنا، وقتی انسان توجه به نفس می‌کند آنگاه  در باطن می‌بیند که تنها با او در خلوت است؛ اما متأسفانه ما برعکس عمل می کنیم و چون از خودمان غفلت می کنیم، کثرت‌های این عالم ما را به طرف خودش می کشاند و دائما در این کثرتها سیر می‌کنیم و از حق تعالی غافل می شویم.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان ابراز امیدواری کرد همه ما از رحمت واسعه خداوند متعال در ماه رجب بهره مند شویم.
این گزارش حاکی است در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی درباره طرح کاهش جمعیت کیفری زندان ها ادامه یافت و موادی از آن به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده