سخنگوی انصارالله یمن گفت که آتش‌بس گامی مهم در راستای توقف کامل جنگ در این کشور است.

  گامی مهم در توقف کامل جنگ برداشته شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، "محمد عبد السلام" سخنگوی انصار الله یمن توافق درباره آتش بس را یکی از گام‌‎های مهم در توقف کامل جنگ دانسته است.

وی درباره تلاش «تاجرانی» که از جنگ در یمن سود می برند هشدار داد و گفت، آتش بس گامی درست است که باید به منظور اطمینان خاطر مردم یمن از موفقیت مذاکرات برداشته شود.

سخنگوی انصارالله یمن با اشاره به موافقت این جنبش و علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن، با قطعنامه های شورای امنیت، تصریح کرد: «انصارالله قصد ندارد تا ابد خارج از چارچوب دولت، سلاح برگیرد و موافق کنار گذاشتن سلاح است.»

سخنگوی تیم مذاکره کننده انصار الله اوضاع نظامی و امنیتی یمن را پیچیده تر از گذشته دانست و بر لزوم توافق سیاسی شفاف برای تشکیل دولت در این کشور تاکید کرد.

اسماعیل ولد شیخ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن،  پنجم فروردین 1395 از توافق طرف‌های درگیر در یمن برای برقراری آتش بس از 22 فروردین (10 آوریل) خبر داد.

عبدالسلام در حالی بر پایبندی و حمایت انصارالله از آتش بس برای آغاز مذاکرات سیاسی و توقف کامل جنگ و درگیری در یمن تاکید کرده است که گزارشهای منتشر شده از چند حمله هوایی عربستان سعودی بعد از 22 فروردین و نقض آتش بس حکایت دارند.

به دنبال کناره گیری عبدربه منصور هادی از ریاست جمهوری یمن و فرار وی از پایتخت، عربستان سعودی با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا، به منظور بازگرداندن حاکمیت به هادی و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، یمن را هدف حملات هوایی مرگبار قرار داد.

در این حملات که از ششم فروردین 1394 آغاز شده است تاکنون بیش از 9 هزار نفر از جمله زنان و کودکان کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده