یکی از مراجع تقلید گفت: حوزه‌های علمیه همیشه باید انقلابی باشند و مردم نیز باید از حوزویان ثمرات و برکات و ارزش‌های انقلاب را بیاموزند.

نمایان بودن فرهنگ انقلابی در حوزه‌های علمیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر یکشنبه در جمع تعدادی از خواهران حوزه علمیه قم با بیان اینکه شغل طلبگی و تعلم علوم قرآنی و اهل بیت(س) شریف‌ترین شغل است، بیان کرد: تا انسان به شغل خود اشتیاق نداشته باشد پیشرفت نمی‌کند بنابراین شناخت فضیلت شغل طلبگی برای رسیدن به اشتیاق ضروری است.

وی با بیان اینکه روایات فراوانی از اهل بیت(س) در فضیلت شغل تعلیم و تعلم آمده است، افزود: پیامبر اسلام(ص) فرمودند که خداوند طالبان علم را دوست دارد.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه داشتن اخلاص امری ضروری است، ادامه داد: باید برای رضای خدا به کسب علم بپردازیم زیرا در هر چیزی که برای رضای خداوند باشد نتیجه مطلوبی بدست می‌آید.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند که علم تنها به یاد گرفتن نیست بلکه نوری است که در نتیجه معنویت و اخلاص در دل انسان بوجود می‌آید.

داشتن همت بلند یکی از شرایط طلبگی است

آیت الله نوری همدانی داشتن همت بلند را یکی دیگر از شرایط طلبگی دانست و گفت: انسان‌هایی که همت بلند ندارند و بی اراده و متزلزل هستند هرگز نمی‌توانند در کارهای خود موفق شوند.

وی با بیان اینکه طلبگی راهی سخت و طولانی است، افزود: جدیت، اراده، قاطعیت و همت بلند در درس خواندن باید مورد توجه قرار گیرد و در صورتی می‌توان به علم دست یافت که با جدیت درس خوانده شود.

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: ادبیات عربی و علم صرف و نحو باید به خوبی فراگرفته شود زیرا کسی که ادبیات کاملی نداشته باشد هیچ گاه عالم محقق نمی‌شود.

وی گفت: داشتن نظم و برنامه دقیق در زندگی ضروری است زیرا انسان‌های منظم و دقیق در زندگی موفق‌تر عمل می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: در ایران حوزه‌های فراوانی وجود دارد که منتظریم حاصل معلومات محصلان حوزه‌های علمیه به صورت کتاب منتشر شود.

پس از اسلام چهره واقعی حضور موفق زنان مشخص شد

وی بیان کرد: متأسفانه در اعصار گذشته در نتیجه فرهنگ غلط جباران روزگار راه پیشرفت علم بر روی بانوان بسته بود که این امر در اشعار شعرای گذشته نیز به خوبی نمایان است اما پس از اسلام چهره واقعی حضور موفق زنان مشخص شد.

مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ایران از حوزه‌ها شروع شد، افزود: انقلاب اسلامی ایران استکبار و استبداد را از ایران قلع و قمع کرده و قدرت و عزت را برای این کشور به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه همیشه باید انقلابی باشند و مردم نیز باید از حوزویان ثمرات و برکات و ارزش‌های انقلاب را بیاموزند و در راه حفظ نظام قدم بردارند.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: باید انقلاب اسلامی ایران از حوزه‌های علمیه به سایر کشورهای جهان منتشر شود.

وی گفت: چنانچه زنان ایمان و تقوا داشته باشند از کانون زندگی آن‌ها فرزندان با ایمان به جامعه تحویل داده می‌شود که می‌توانند جامعه را به سعادت برسانند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید فرهنگ انقلابی همیشه در حوزه‌ها نمایان باشد، افزود: طلاب باید دارای تقوا باشند و در راه آموختن احکام اسلامی گام بردارند.

وی بیان کرد: نظام انقلاب اسلامی ادامه راه پیغمبران است و در پایان نیز به قیام حضرت مهدی(عج) منجر خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده