۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 373173

مگر برجام لباس نامرئی پادشاه قصه است که هیچ‌کس غیر از رئیس‌جمهور نتایج آن را نمی‌بیند؟

حکایت برجام و لباس نامرئی پادشاه!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حامد پهلوانی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران در یادداشتی حکایت برجام و رئیس جمهور را همانند لباس نامرئی پادشاه دانسته و نوشته است که مگر برجام لباس نامرئی پادشاه قصه است که هیچ‌کس غیر از رئیس‌جمهور نتایج آن را نمی‌بیند.

در متن این یادداشت آمده است:

« گویند زمانی دونفر شیّاد نزد پادشاهی رفتند و مدعی شدند که خیاطانی زبردست هستند و می‌توانند لباسی در شان پادشاه از طلا و زر و زیور طراحی و آماده کنند. آنها میگفتند که این لباس ویژگی خاص دیگری نیز دارد و تنها آدمیان نجیب و پاک قادر به دیدن آن هستند.

پادشاه قصه ما که دوست داشت از هر نظر با دیگران فرق داشته باشد امکانات و طلا و جواهر در اختیارشان قرار داد تا این لباس هرچه زودتر آماده شود.

دو خیاط پشت درهای بسته مشغول به دوختن لباس شدند( بخوانید کلاهبرداری و شیّادی) و هر از گاه که وزرای پادشاه برای پیگیری روند آماده شدن لباس نزد خیاط ها می‌آمدند چیزی نمی‌دیدند امّا برای اینکه به ناپاکی متهم نشوند حسابی خیاط باشی ها را مورد لطف و عنایت قرار می‌دادند و در گزارش به پادشاه روند آماده شدن لباس را خوب ارزیابی می‌کردند. تا اینکه روز موعود فرارسید و آن خیاطان با ژستی مغرورانه نزد پادشاه آمدند و لباس را تقدیم کردند، امّا پادشاه ساده لوح ما هم که چیزی نمی‌دید برای اینکه به نانجیبی متهم نشود با پرداخت دست مزد خیلی عالی به آن دو کلاهبردار لباس را بر تن کرد و متکبرانه و با حالتی که قصد دلبری از مردم سرزمینش را دارد شهر به شهر سفر کرد، غافل از اینکه مردم فهیم آن شهر و دیار زیر لب تکرار می‌کردند که پادشاه لخت است و لباس بر تن ندارد ولی پادشاه ساده لوح خنده‌کنان زیر لب می‌گفت که عجب رعیتان ناپاکی در این شهر زندگی می‌کنند...

این داستان که در جوامع گوناگون مصداق‌های فراوان دارد، در کشور ما نیز مصداق پیدا کرده است.

زمانی که حرف از توافق هسته‌ای در دولت یازدهم باز شد، کشورهای غربی به ریاست ایالات متحده آمریکا ( 2 شیاد ) بر سر میز مذاکره قول‌ها و وعده وعیدهایی را دادند که  با ما توافق کنید و انرژی هسته‌ای  خود را به ما بدهید تا ما هم پرستیژ جهانی اسرارآمیزی ( لباس نامرئی ) به شما بدهیم که فقط  خوبان و خوب طینتان اثرات آن را خواهند دید. رئیس دولت خوش خیال ما هم وزرای خود را فرستاد تا با دادن سرمایه ملّی از دوستان جدید خود سوغات سحرآمیز را بگیرند.

رئیس جمهور ما طبق معمول گزارش‌هایی را از روند تهیه شدن اکسیر جهانی از وزرای خود می‌گرفت ، وزرا هم که نتیجه‌ای را احساس نمی‌کردند برای اینکه متهم به نانجیبی نشوند ارزیابی را کاملا مثبت ارائه می‌کردند و این معامله‌ها و داد و ستدها ادامه داشت تا وقتی که سوغاتی سحرآمیز در غالب «برجام» آماده و تحویل رئیس جمهور ما شد.

رئیس بیچاره هر چقدرچشمانش را می‌مالید که سوغاتی از فرنگ آمده را ببیند چیزی نمی‌دید ولی برای اینکه اطرافیانش نفهمند و متهم به ناپاکی نشود با غروری افتخارآفرین شهر به شهر با جامعه برجام در جمع مردم عزیز ایران حاضر می‌شود و خوشحال و خرسند از ماحصل توافق آن را به نمایش می‌گذاشت غافل از اینکه مردم هیچی نمی‌بینند تکرار می‌کنم تقریبا هیچ چیزی (almost nothing ) نمی‌دیدند.

حال این سوال ما این است که جناب آقای حسن روحانی، مگر برجام همانند لباس نامرئی پادشاه قصه است که هیچ کسی غیر از شما نتایج آن را نمی بیند؟»

 

حامد پهلوانی

برچسب‌ها