۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 375226

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ مجید کزازی، سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه کل فروش ریالی  شرکت های دانش بنیان  این استان در سال گذشته بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان بوده است، گفت: تا کنون ۳۸ شرکت دانش بنیان در این استان مجوز دریافت کرده اند.

ثبت ۲۰ اختراع تایید شده در پارک علم و فناوری
وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان بالغ بر 38 شرکت  است و براساس ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رتبه خوبی در کشور به خود اختصاص داده است.
کزازی، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل ریشه‌دار بودن و اشتغال‌زایی خروجی بسیار خوبی دارد.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته و سالهای آتی سند راهبردی شرکت های دانش بنیان مشخص شده است و پارک علم و فناوری جزو دستگاههای برتر در تدوین سند راهبردی خواهد بود.
وی توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان با توجه به پتانسیل ها در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی، گردشگری، صنعت و غیره ، حمایت مالی و معنوی از شرکت  های دانش بنیان ، توسعه مراکز رشد، توسعه و حمایت از صادرات محصولات دانش بنیان از برخی
برنامه های پیش رو  پارک علم و فناوری عنوان کرد.
کزازی در ادامه گفت: تلاش می کنیم در سالهای آتی تعداد شرکت های رشد  از 50 مرکز به 100 مرکز برسد ،  و شرکتهای دانش بنیان از 38 شرکت به 200 شرکت افزایش یابد.
سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان بیان کرد: تعداد پرسنل بیمه شده شرکت های دانش بنیان استان 56 نفر و پرسنل غیر بیمه 76 نفر و کل فروش این شرکت های بالغ بر 17 میلیارد تومان در سال گذشته بوده است.
وی در آخر گفت: همچنین تا کنون 40 مورد ثبت اختراع به این دستگاه مراجعه کرده که 20 مورد از اختراعات که همراه با نمونه اختراع بوده به ثبت رسیده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده