به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ شهرام صادقی، رئیس بسیج سازندگی استان همدان، از راه اندازی ۱۷۰ شبکه همگام بسیج در روستاهای همدان طی سال جاری خبرداد و گفت: این شبکه ها در راستای آموزش های رایگان به کشاورزان راه اندازی می شود.

۱۷۰ شبکه همگام بسیج در روستاهای همدان راه اندازی می شود

وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ کار، تلاش و تولید را به کار ببندیم، گفت: رسانه ها در این راه باید در بحث فرهنگسازی تلاش و ایده پردازی کنند و به فرهنگ اقتصاد مقاومتی بپردازند.
این مسئول افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی 12 هزار نوع شغل در جامعه وجود دارد اما این در حالیست که دانش آموزان در 5 رشته مشغوله کار می شوند و این در حالیست که باید استعدادهای این قشر از جامعه شکوفا شود.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ مصرف دارای مشکل هستیم، تصریح کرد: بسیاری از افراد کالاهایی را خریداری و مصرف می کنند که رسانه ها برند مخصوص را تبلیغ و به سمت و سوی آن کالا گرایش پیدا می کنند.
صادقی خاطرنشان کرد: هر فرد ایرانی باید دغدغه ای مصرف تولیدات داخلی را داشته باشند و تولیدکنندگان باید کالای با کیفیت تولید کند و همین امر موجب افزایش اشتغال و فعالیت کارگاه های تولیدی می شود.
رئیس بسیج سازندگی استان همدان اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا کنون هر دولتی که روی کار آمده است دولت قبلی را تخریب و زیرسوال برده است و اقتصاد کشور ما به دلیل این سیاست گذاری آسیب دیده است.
وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی از سیاسی کاری باید عبور کرد و به توان مقاومتی خود بپردازیم، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی ما محدود و بسته نیست و ما باید با دنیا به جزء چند کشور معدود ارتباط برقرار کنیم.
وی ضمن تشریح برنامه های سال جاری بسیج سازندگی، بیان داشت: 5 هزار نفر از فارغ التحصیلان از برنامه های آموزش فنی و حرفه ای در راستای ایجاد مهارت و کسب و کار بهره مند می شوند.
صادقی، از راه اندازی 900 واحد تولیدی از جمله واحدهای صنایع تبدیلی و کشاورزی خبر داد و گفت: همچنین در این همین راستا با شرکت های تولیدی تجهیزات داده می شود.
وی، برگزاری جشنواره طلایه داران اقتصاد مقاومتی و ایده های کارآفرینی، بازدید از مزارع نمونه کشاورزی، شناسایی کارگاه های نیمه فعال و غیر فعال، آموزش رایگان به کشاورزان در جهت تولیدات محصولات بیشتر، بازدید از کارگاه های تولیدی از دیگر برنامه های بسیج سازندگی در سال جاری است.
رئیس بسیج سازندگی استان همدان افزود: بسیج سازندگی در نظر دارد با برگزاری جشنواره ایده ها 170 شبکه بسیج در هر دو روستا یک شبکه و یک مربی و کارشناس به کشاورزان آموزش های رایگان ارائه دهد.
رئیس بسیج سازندگی استان همدان، از راه اندازی 170 شبکه همگام بسیج در روستاهای همدان طی سال جاری خبرداد و گفت: این شبکه ها در راستای آموزش های رایگان به کشاورزان راه اندازی می شود.

 

برچسب‌ها