۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 377718

قدس آنلاین: در دهه‌های محرم و فاطمیه همچنین مراسم شب‌های قدر، عقیل پای ثابت منبر و برنامه‌های عزاداری بود. از خاطرم نمی‌رود که وقتی نام حضرت زینب(س) را می‌شنید اشک از چشمانش جاری می‌شد و عاشق و شیفته اهل بیت(ع) بود.

باز شدن پای ثابت منابر به جمع شهدای حرم

به گزارش قدس آنلاین، شهید عقیل شیبک یکی از شهدای قهرمانی است که برای دفاع از حریم حضرت زینب(س) از جان گذشت. عقیل شیبک بسیار مذهبی و پای ثابت مساجد بود و ایام محرم در دسته‌های عزاداری قرآن تلاوت می‌کرد.

حسین شیبک، پدر این شهید می‌گوید: عقیل سومین پسر خانواده بود و در امور منزل کمک بسیاری به مادرش می‌کرد. از سوی دیگر تقید وی به نماز و قرآن در اخلاق و رفتارش تاثیری نیکو گذاشته بود، به طوری که آن قدر عفیف و سر به‌ زیر بود که خواهرش را در خیابان نشناخته و از کنارش گذشته بود.

شیبک تاکید می‌کند: عقیل نمونه دینداری و اخلاق و واقعاً لایق مقام شهادت بود. هیچ گاه سخن ناسزا یا رفتاری نادرست از وی ندیدیم. پسرم نمونه یک انسان کامل بود.

وی می‌گوید: خوشحالم که این افتخار نصیبم شد تا فرزندی را تربیت کنم که در راه آرمان‌های امام حسین(ع) و پاسداری از حریم حضرت زینب(س) به شهادت برسد.

شیبک تاکید می‌کند: پیروی از ولایت فقیه و قانون اساسی توصیه موکد پسرم است که امیدوارم جوانان دیگر آن را عملی کنند.

 

عشق و ارادت به حضرت زینب(س)

همچنین محمدعلی شیبک، برادر شهید در سخنانی می‌گوید: این شهید از کودکی علاقه زیادی به قرآن داشت و همراه من که برادر بزرگترش بودم در هیئت‌ها و کلاس‌های قرآن شرکت می‌کرد. برای من باعث افتخار بود که برادر کوچکم از روی علاقه در مجالس قرآن تلاوت می‌کند و عاشق کلام‌الله است.

شیبک ادامه می‌دهد: در دهه‌های محرم و فاطمیه همچنین مراسم شب‌های قدر، عقیل پای ثابت منبر و برنامه‌های عزاداری بود. از خاطرم نمی‌رود که وقتی نام حضرت زینب(س) را می‌شنید اشک از چشمانش جاری می‌شد و عاشق و شیفته اهل بیت(ع) بود.

وی تاکید می‌کند: خوشا به حال عقیل که به بالاترین سعادت رسید و کاش من هم بتوانم روزی یک شهید مدافع حرم شوم.

شیبک می‌گوید: فروتنی، احترام به بزرگترها و خصوصاً تقید به نماز اول وقت از ویژگی‌های بارز شخصیتی عقیل بود. وی بسیار علاقه‌مند بود که پسرش راه او را ادامه دهد و همانند وی مجاهد راه حق شود.

وی ادامه می‌دهد: عقیل به مقام معظم رهبری ارادت بسیار داشت و همیشه خود را سرباز ایشان می‌دانست و به دیگران هم توصیه می‌کرد که رضایت ایشان را دغدغه خود قرار دهند.

شیبک می‌گوید: در مدت کوتاهی که از شهادت عقیل گذشته است با خصوصیات واقعی وی بیشتر آشنا شده‌ام و دوستانش خاطرات زیادی را از دلاوری‌ها و منش وی برایمان نقل کرده‌اند.

وی اضافه می‌کند: شهادت بالاترین مقام یک انسان است و امام حسین(ع) خود، شهدا را برمی‌گزیند.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده