قدس آنلاین -لرستان-۶۷ هسته فناوری در لرستان فعالیت می‌کند و در کل حدود ۵۰۰ فناور در مراکز رشد و پارک علم و فناوری لرستان مستقر هستند.

فعالیت ۵۰۰هسته فناور در مراکز رشد لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رئیس پارک علم و فناوری لرستان بابیان اینکه پارک علم و فناوری با رسالت خلق ثروت برمبنای دانش عمل می‌کند، گفت: در پارک علم فناوری خدمات زیادی ارائه می‌شود ازجمله خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به فناوران، برگزاری سمینار، حمایت‌های قانونی و معنوی نظیر معافیت‌های مالیاتی ،عوارض گمرکی و دوره‌های و خدمات مالی و اعتباری که  از 5 تا 100 میلیون تومان برای پارک‌ها  تعریف‌شده است.

محمود رضا شاه کرمی  اظهار داشت:عمده فعالیت این پارک در حوزه‌های کشاورزی، دام‌پروری، داروهای گیاهی، گیاهان دارویی، باستان‌شناسی، صنایع کانی‌های غیرفلزی است.

وی بابیان اینکه  پارک علم و فناوری لرستان در حال حاضر سه  مرکز رشد در شهرستان‌های خرم‌آباد، دلفان و بروجرد وابسته به خود دارد، عنوان کرد:  برای شهرستان الیگودرز و دورود صحبت‌هایی را کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال 95 مرکز دورود افتتاح شود .

رئیس پارک علم و فناوری لرستان تصریح کرد: غیر از مراکز رشد، دفاتر خلاقیت و شکوفایی راداریم که خود پارک مجوز آن‌ها را صادرمی کند که دفاتر خلاقیت و شکوفایی در شهرستان‌های پل‌دختر، دوره چگنی، الشتر و روم شکان راه‌اندازی شده‌اند  که امیدواریم درسالهای آینده به مراکز رشد تبدیل شوند.

وی بابیان اینکه آمار و ارقام متفاوتی از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد،  خاطرنشان کرد: 13 شرکت‌ دانش‌بنیان رسمی در  لرستان داریم.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند با پارک هم در ارتباط نباشند، گفت:  ولی درمجموع مراحل پذیرش حدود 100 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری در استان انجام‌شده است.

شاه کرمی اظهار داشت: عمده شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا هستند و محصول آن‌ها در مراحل اول است ولی خوشبختانه در زمینهٔ داروهای گیاهی و گیاهان دارویی دو سه شرکت قوی در استان داریم که جز ده شرکت برتر کشوری هستند که محصول آن‌ها وارد بازار  شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده