عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: مجلس نهم دنبال چوب گذاشتن لای چرخ دولت نبود.

مجلس نهم دنبال چوب گذاشتن لای چرخ دولت نبود/ وزرا تذکرات نمایندگان را پشت گوش انداختند

به گزارش قدس آنلاین، "محمدحسن آصفری" در گفت‌وگو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد مجلس نهم گفت: مجلس نهم علی‌رغم موانع پیش رو به ویژه در زمینه اقتصادی و درآمدزایی، توانست گام‌های موثری بردارد و موضع‌گیری‌های خوبی داشته باشد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تصویب طرح نظام سلامت در مجلس نهم اظهار داشت: این قانون به منظور کاهش هزینه‌های درمانی مردم بود و قرار بر این شد که مبلغی از ارزش افزوده در اختیار حوزه سلامت گذاشته شود.
وی با اشاره به تصویب قانون نظام جامع مالیاتی در این مجلس تصریح کرد: در مجلس نهم، قوانین زیادی برای خروج کشور از رکود و همچنین کنترل نرخ تورم تصویب شد.
آصفری با اشاره به تحقیق و تفحص‌هایی که در مجلس نهم صورت گرفت، متذکر شد: این تحقیق و تفحص‌ها به منظور شفاف‌سازی عملکردها و هزینه‌های داخلی کشور بود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه برخی از تحقیق و تفحص‌ها نیمه کاره مانده است، اذعان داشت: برخی این مسئله را ضعف مجلس می‎دانند در حالی که این مشکل به ضعف قوانین به ویژه آیین نامه داخلی مجلس برمی‌گردد که نماینده‌ها در این زمینه صرفا یک گزارش تهیه می‌کنند و دست‌شان برای برخورد با چنین تخلفاتی بسته است.
نماینده اراک با تأکید بر اینکه بین مجلس نهم و دولت‌ تعامل خوبی وجود داشت، اظهار داشت: علاوه بر رأی اعتمادی که نمایندگان این دوره به وزرای کابینه یازدهم دادند، سوال‌ها و تذکراتی نیز که به وزرا داده می‌شد در جهت کارآمدتر شدن عملکرد دولت و وزارت‌خانه‌ها بود. 
وی با بیان اینکه به هیچ وجه مجلس نهم به دنبال چوب گذاشتن لای چرخ دولت نبود افزود: با این وجود متأسفانه برخی از وابستگان دولت چنین برداشت‌هایی می‌کنند.
آصفری با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس نهم فقط به دنبال حل مشکلات مردم بودند، افزود: نمایندگان این دوره به هیچ وجه دنبال تسویه حساب با دولت و یا وزیری از کابینه آن نبودند بلکه نگاه همگی آنان، همدلی و همزبانی بود. 
نماینده اراک با انتقاد از عدم توجه دولت به دغدغه‌های نمایندگان تصریح کرد: متاسفانه تذکرات نمایندگان مجلس نهم به وزرا برای حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه‌شان، پشت گوش انداخته شد. 
آصفری با اشاره به روحیه استکبارستیزی نمایندگان مجلس نهم گفت: در این زمینه می‌توان به طرح‌ها و همچنین نطق‌ها و تذکراتی اشاره کرد که در آن بر مقابله با زیاده خواهی‌های غرب تاکید شده است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به نظارت دقیق و ظریف مجلس نهم در بحث برجام خاطر نشان کرد: در این زمینه می‌توان به بازرسی نمایندگان ملت به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی از مراکز مختلف هسته‌ای اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده