در فصلی که گذشت داوران به طرز چشمگیری نسبت به فصول قبل از کارت های زرد قرمز کمتری در لیگ برتر انگلیس استفاده کردند.

کارت های زرد و قرمز لیگ جزیره چرا کاهش یافتند؟

به گزارش قدس آنلاین، فصل ۲۰۱۵/۱۶ لیگ جزیره با ۱۱۸۶ کارت زرد و ۵۹ کارت قرمز خارج شده از جیب داوران انگلیسی به پایان رسید که آندره مارینر در صدر بالاترین میانگین تعداد کارت زرد قرار گرفت. این در حالی است که در فصل ۲۰۱۴/۱۵ از جیب داوران ۱۳۶۱ کارت زرد و ۷۱ کارت قرمز خارج شده بود که کاهش ۱۷۵ کارت زرد و ۱۲ کارت قرمز قابل توجه است.

از میان داورانی که ۱۵ بازی یا بیشتر در فصل سپری شده لیگ جزیره قضاوت کرده اند، آندره مارینر با میانگین ۳.۵۸ کارت زرد در هر بازی در صدر قرار گرفت. پس از او، مایکل اولیور با میانگین ۳.۵۳ کارت زرد، آنتونی تیلور با میانگین ۳.۴۸ و مارتین اتکینسون با میانگین ۳.۴۴ کارت زرد در هر بازی قرار دارند که فاصله زیادی با مارینر نداشتند.

در کارت قرمز، مایک دین از نظر میانگین اخراج کردن بازیکنان، بالاتر از سایر داورها قرار گرفت هر چند که او با انجام ۳۳ قضاوت، بیشتر از هر داور دیگری در لیگ جزیره قضاوت کرده بود که در این خصوص درموت گالاگر کارشناس داوری در اسکای اسپورتس از او دفاع کرد و گفت: چیزی که اهمیت دارد این است که او بازی های بزرگ فصل را قضاوت کرده است. زمانی که شما ۳۳ بازی فصل، آن هم دیدار های مهم را قضاوت می کنید که فشار بازی ها در آن ها بیشتر است و بازیکنان نیز بیشتر واکنش نشان می دهند، تعداد کارت ها برای کنترل بازی نیز متفاوت خواهد بود.

مایک دین با نشان دادن ۹ کارت قرمز با میانگین ۰.۲۷ در هر بازی، بالاتر از جاناتان موس با میانگین ۰.۲۴ قرار گرفت. اما داوری که کارت زردهای کمتری را نشان داد لی میسون بود که با نشان دادن ۵۶ کارت زرد در ۲۲ قضاوت، میانگین ۲.۵۴ را برای خود ثبت کرد. رابرت مدلی و راجر است نیز به ترتیب با میانگین های ۲.۶۹ و ۲.۹۲ در رتبه های بعدی قرار گرفتند. اتکینسون و راجر نیز تنها یک بازیکن را در طول فصل از زمین بازی اخراج کردند.

اما در انتها با توجه به کاهش یافتن چشمگیر تعداد کارت های زرد و قرمز در فصل 2015/16، گالاگر اعتقاد داشت که کاهش یافتن تعداد کارت ها اتفاقی مثبت برای لیگ جزیره خواهد بود و در این خصوص بیان کرد: قطعا کاهش یافتن تعداد کارت ها در لیگ جزیره خبر خوبی است چون نشان می دهد داوران ارتباط بیشتری با بازیکنان برقرار کرده اند.   

برچسب‌ها

پخش زنده