سید حسن نصرالله به اختصار استراتژی مرحله آینده مقاومت را در عبارت "یک چشم به جنوب و چشم دیگر به حلب باشد"، بیان کرده است که این نشان دهنده حیاتی بودن و اهمیت جنگ حلب از یکسو و آمادگی مقاومت برای احتمال درگیری در طول جبهه جنوب با اسرائیل از سوی دیگر است.

یک چشم‌تان بر حلب و یک چشم‌تان بر جنوب باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان حتی در دیدارهای داخلی با احزاب بر لزوم ایراد سخنان ملی و اسلامی جامع تأکید دارد. این مساله از آنجا سرچشمه می‌گیرد که او همواره بر منع ایجاد فتنه شیعه - سنی یا شعله‌ور کردن آن تأکید دارد. وی در دیدار هفته گذشته با تعدادی از مبارزان جبهه‌های جنوبی و نیز مبارزان در سوریه بر آمادگی مقاومت برای مقابله با تمامی احتمالات و تحولاتی تأکید کرد که احتمال دارد اتفاق بیفتند. سید حسن نصرالله در حاشیه توضیح خود درباره تحولات سوریه و به ویژه نقش طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در آن (مثل عربستان، قطر و آمریکا) به نقش ترکیه پرداخت و رؤیای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه درباره اقامه نماز در مسجد اموی دمشق را یادآور شد و گفت: حتی نماز خواندن در حلب برای اردوغان محال شده است. نصرالله به تلاش‌های مداوم کشورهای غربی و عربی برای خدشه‌دار کردن چهره مقاومت اشاره و بر لزوم الگو گرفتن از پیامبر اکرم (ص) و ائمه در جنگ‌ها تأکید کرد.
وی به اخلاق و رفتار اعضای حزب الله در سوریه به ویژه تمایل‌شان به حفظ اموال عمومی و خصوصی به ویژه منازل، نهادهای تجاری و مزارع و ممانعت از آسیب زدن به آن تا حد ممکن اشاره کرد. سید حسن نصرالله به دشنام دادن برخی افراد به صحابه اشاره و مخالفت خود را با این مساله اعلام کرد. وی از مبارزان مقاومت خواست جلوی تمامی کسانی که چنین سخنان حرامی را به زبان می‌آورند، بایستند. سید حسن نصرالله تأکید کرد: داعش و دیگر گروه‌های تکفیری از این موضوع برای تحریک و بسیج علیه مقاومت و اعضایش استفاده می‌کنند. اگر این‌ها 1000 نیرو را جمع کرده باشند به محض اینکه یک ویدیو از فردی ببینند که صحابه را دشنام می‌دهد تعدادشان 5000 نیرو می‌شود. سید حسن نصرالله تأکید کرد: این جنگ جنگ سنی و شیعه نیست بلکه جنگ علیه گروه‌های تکفیری است که نه مردم و نه مرزهای کشورها را به رسمیت می‌شناسند. وی با پرداختن به سیاست‌های عربستان در منطقه تأکید کرد که عربستان به مانعی مقابل آزادی فلسطین تبدیل شده است.
سید حسن نصرالله مجددا به مساله تیراندازی در مناسبت‌ها و جشن‌ها پرداخت و به پیامدهای منفی این آفت خطرناک از نظر دینی و اخلاقی و اجتماعی اشاره کرد.
دفتر سید حسن نصرالله پیشتر بخشنامه‌ای را برای تمامی بخش‌های این حزب صادر کرده بود که متن آن بدین شرح بود: "همانطور که می‌دانید تیراندازی در مناسبت‌ها براساس فتوای رهبر و مراجع عظام حرام است. علاوه بر این، این امر تاثیر بسیار بدی بر مسیر، مقاومت و شهدای ما می‌گذارد. ما بسیار صحبت کردیم اما اکنون به سمت اقدامات سرنوشت‌ساز خواهیم رفت. زمانی که موعظه و یادآوری کردن سودی نداشته باشد باید مجازات‌های سخت در نظر گرفته شود. این مجازات‌ها احتمالا به جدایی کامل از تشکیلات حزب الله بینجامد. ما امیدواریم که برادران عزیزمان این بخشنامه را به منزله هشدار آخر در نظر گرفته و تقوای خدا پیشه کنند."

برچسب‌ها

پخش زنده