علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر زنده یاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب گفت: حمید سبزواری برای انقلاب اسلامی شعر می‌گفت بنابراین همه‌ی جهان اسلام مخاطب شعر او بودند.

 جهان اسلام مخاطب شعر مرحوم حمیدسبزواری است

مراسم تشییع پیکر زنده یاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب در حوزه هنری در حال برگزاری است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم در مورد شخصیت این شاعر نامدار گفت: باید بپذیریم که شعر می تواند تاثیر بسیاری در ارتقای سطح فرهنگ یک کشور داشته باشد.

وی افزود: می توان گفت که ما نماد شعر انقلابی را در وجود استاد حمید سبزواری پیدا کرده ایم. استاد سبزواری کسی است که قبل از انقلاب، اشعاری ضد استعماری می گفت و بعد از انقلاب هم شعرهایش به شکل، شعرهای انقلاب در آمد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما شعر انقلابی را با حمید سبزواری شناختیم. ایشان از سال 1320 که شعرتا به حال مواضعش ثابت بوده است و همواره در جهت ارتقای و رشد شعر انقلابی کوشش کرده است.

جنتی خاطرنشان کرد: حمید سبزواری برای انقلاب اسلامی شعر می‌گفت بنابراین همه‌ی جهان اسلام مخاطب شعر او بودند.

در این مراسم جمعی از کاروان شاعران انقلاب مانند حسین اسرافیلی، علیرضا قزوه، شمسایی، عباسعلی براتی‌پور و جمعی از اهالی فرهنگ و مسئولان فرهنگی کشور مانند محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآنی کشور، محمدرضا سرشار ، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی ارشاد، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه ها و... حضور دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده