آزمایشات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که می‌توان روی سیاره مریخ سبزیجات به عمل آورد.

 سبزی خوردن،گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی خود را از مریخ تهیه کنید + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دانشمندان پس از بررسی‌های فراوان و بعد از آزمایش محصولات گوناگون به این نتیجه رسیدند که سیاره مریخ برای کشت سبزیجات مناسب است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، محققان هلندی توانستند تربچه، گوجه‌فرنگی و «چاودار» را در خاکی که با خاک سطح سیاره مریخ مطابقت دارد بکارند و محصول به دست آورند.

این آزمایش با هدف فراهم آوردن محصولات غذایی برای ساکنین و ماسفران احتمالی آینده ااین سیاره انجام شده است.

یافته‌های دانشمندان هلندی نشان می‌دهد محصولات زراعی اعم از چهار نوع سبزی و غلات و حبوبات که در خاکی شبیه به خاک مریخ رشد می‌کنند قابل خوردن هستند.

این تیم تحقیقاتی از دانشگاه «واگنینگن»(Wageningen)، «سیاره قرمز» را فاقد فلزات سنگین با «سطوح خطرناک» تشخیص داده است.

این تیم از دانشگاه در هلند است.

«ویگر واملینگ»(Wieger Wamelink) اکولوژیست ارشد این تحقیقات نتایج این تحقیق را بسیار آمیدوارکننده خواند و گفت:"در واقع می‌توانید سبطیجات خود را اعم از تربچه، نخود فرنگی، چاودار و گوجه فرنگی را در مریخ بکارید؛ من بسیار کنجکاو هستم تا ببینم آنها چه طعمی خواهند داشت".

محققان این دانشگاه با استفاده از خاک توسعه یافته‌ای که توسط ناسا در اختیارشان قرار داده شده است 10 محصول زراعی را به منظور کاشت و پرورش و تکثیر ارتقا دهند.

آزمایشات بیشتری بر روی 6 محصول باقی مانده، از جمله سیب زمینی مورد نیاز است.

ناسا قصد دارد به طور آزمایشی و با هدف راه‌اندازی مستعمرات انسانی، یک سفینه سرنشین دار را در دهه‌های آینده به مریخ بفرستد.

برای تحقق این مهم آنها باید مطمئن شوند که مهاجران آینده مریخ، به طیف گسترده‌ای از منابع غذایی مختلف دسترسی خواهند داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده