عضو کمیسیون اقتصادی گفت: در زمان تحریم حدود ۱۵۰ هزار حمله سایبری به حساب‌های ما انجام شد که این اقدام مورد مقابله کشورمان قرار گرفت.

کشورهای مدعی مبارزه با پولشویی در صدر لیست قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین،"محمود بهمنی" نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در گفت‌وگو باباشگاه خبرنگاران جوان، قرار دادن نام ایران را در لیست سیاه نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی را یک حرکت سیاسی دانست و گفت: می‌توان ادعا کرد جمهوری اسلامی ایران در رابطه با بحث پولشویی نسبت به کشورهای دیگر مشکلی ندارد.
وی با اشاره به اینکه برخی بحث‌های داخلی مطرح در این مورد اصولا صحت ندارد، اظهار داشت: بارها غربی‌ها خواستند ما را با توجه به این ادعا تحریم کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: بنده شخصا در جلسه‌‌ای مرتبط به پولشویی در آمریکا حضور داشتم، کشورهایی که می‌خواستند نام ایران را در لیست سیاه نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی قرار دهند، خود بزرگترین اقدامات پولشویی را در دنیا انجام می‌دهند.
رئیس سابق بانک مرکزی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خود قربانی پولشویی‌ است ما برای مبارزه با پولشویی قوانین بسیاری قوی داریم، اکنون درآمدهای ناشی از پولشویی، مواد مخدر، اسلحه و ... در ایران بسیار ناچیز است.
بهمنی با بیان اینکه بحث مبارزه با پولشویی به صدر اسلام برگشته و موضوع جدیدی نیست، گفـت: این در صورتی است که قوانین مبارزه با پولشویی تنها حدود 20 سال است که در دنیا وضع شده است.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان بیان داشت: سیستم بانکی امروز در کشور بدون نام، شماره و کنترل شده وجود ندارد و حدود 3 هزار نفر طی یکی دو سال اخیر در مرزها برای مبارزه با قاچاق و پولشویی شهید شده‌اند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا این نهاد به حساب‎های شخص ما دسترسی دارد، تصریح کرد: این موضوعی تکنیکی است و بنده اطلاعی ندارم اما در زمان تحریم حدود 150 هزار حمله سایبری به حساب‌های ما در کشور انجام شد که این اقدام مورد مقابله قرار گرفت لذا کوچکترین تعرضی انجام نشد.
بهمنی با تاکید براینکه غربی‌ها به دلیل دشمنی و مخالفت با ما براساس بهانه‌های مختلف نام ایران را در کنار کره شمالی در این لیست قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: چرا آن‌ها نسبت به کشورهای دیگر چنین واکنشی نشان نداده‌اند زیرا آنها با خودشان هم کاسه بوده و جمهوری اسلامی ایران تنها هزینه استقلال خود را می‌پردازد.

برچسب‌ها

پخش زنده